Luxusní zboží se prodává stále lépe



Pokud by se aktuální stav světové ekonomiky měřil objemem prodaných luxusních předmětů, byla by globální situace nadmíru pozitivní. 6,7 bilionu korun v roce 2017 celosvětově vynaložených na osobní luxusní předměty je totiž historicky nejvyšší částka. Objem nákupů luxusního zboží a luxusních zážitků vloni vystoupal na 30,8 bilionu korun, což je o 5 % více než v roce 2016. Údaje uvádí studie poradenské společnosti Bain & Company.

Podle Alojze Ryšavého, klenotníka a majitele největšího českého klenotnictví ALO diamonds, se sílící celosvětový zájem o luxusní zboží projevuje i v Česku a na Slovensku, kde je prý stále více lidí, kteří ukládají své dlouhodobě volné finanční prostředky do prémiových klenotů. „Češi a Slováci výrazně zvýšili svůj zájem o investiční klenoty. Za zvýšenými prodeji stojí postoj, že je lepší kupovat věci, jejichž hodnota ihned po zakoupení nezačíná klesat, ale naopak dlouhodobě růst,“ říká Ryšavý a dodává: „Podle našich statistik se počet prodaných investičních šperků v hodnotě nad 100 000 korun v roce 2017 v Česku meziročně zvýšil o 37 % a na Slovensku o 51 %. Největší růst prodejů v Česku zaznamenala kategorie šperků v cenovém rozmezí 150 000 až 200 000 korun, a to o výrazných 54 %.“

Číňané a luxus

Čína v roce 2017 vykázala vyšší útraty za luxusní zboží a služby. Prodeje oproti předešlému roku vzrostly o výrazných 15 %. Podle Bain & Company Číňani v tomto segmentu vloni utratili zhruba 514 miliard korun „Slušné růsty tržeb hlásí čínští obchodníci s diamantovými šperky, jejichž prodeje vloni výrazně oživily. Čínská klenotnictví hlásí meziroční růst prodejů až o 18 %. Dovoz zpracovaných diamantů do země, měřeno jejich hodnotou za první pololetí 2017, vzrostl o 7 %,“ dodává Ryšavý, který s diamanty na světových burzách obchoduje více než 20 let.

Touha Číňanů po diamantových špercích by prý měla růst i v letošním roce, a to dokonce rychleji než v USA, kde se tradičně prodává nejvíce klenotů s diamanty na světě. Podle společného průzkumu těžařské společnosti Alrosa a výzkumné agentury GfK plánuje 86 % Číňanů, kteří za poslední rok koupili nebo dostali diamantový šperk, pořízení dalšího během nadcházejících 12 měsíců. V USA má takové plány jen 59 % dotázaných.

Osobní luxusní předměty

Růst trhu zřejmě podpořil hlavně větší objem uskutečněných nákupů a až poté růst cen. Hlavním tahounem segmentu byly prodeje luxusních aut, které meziročně vzrostly o 6 % na 12,56 bilionu korun. Prodej drahých vín a jídla vzrostl o 6 % a velmi výrazný 14% skok vykázaly nákupy zážitkových plaveb na luxusních lodích. Prodeje osobních luxusních předmětů vzrostly na rekordní hodnotu. Lidé po celém světě za ně vloni podle Bain & Company zaplatili 6,7 bilionu korun. Prodejům pomohly hlavně útraty Číňanů, a to jak na domácím trhu, tak i ve světě.


(1. 3. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3835)