O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Lidé chtějí žít jinak – a firmy se musejí přizpůsobit

Zařizování všech běžných záležitostí přes internet, monitorování ovzduší v bytech nebo personalizovaná doprava – to vše očekávají lidé od blízké budoucnosti. A kdo jim to dá? No přece firmy, jako je ta vaše...

Deset zásadních spotřebitelských trendů pro rok 2016 i pro nejbližší léta následující přinesla nedávno zveřejněná studie Ericsson ConsumerLab. Ta podle autorů zahrnuje širokou škálu spotřebitelských názorů a reprezentuje 1,1 miliardy lidí napříč 24 zeměmi. A co z ní plyne?

Internet se stal nedílnou součástí našeho života. A jeho uživatelé očekávají, že jim pomůže uspokojovat většinu jejich běžných potřeb. S tím souvisí nejen vyšší nároky na dodavatele zboží a služeb – mj. platebních, ale i menší důraz na vlastnictví obsahu, který je přece stále k dispozici on-line. Průzkum označuje novou generaci jako „streamingovou“. Celkem 46 % uživatelů mezi 16 a 19 lety prý stráví na YouTube každý den hodinu nebo více.

Polovina uživatelů se také domnívá, že smartphony tak, jak je známe, mohou být do pěti let minulostí. Pokud umělá inteligence umožní interakci mezi objekty bez potřeby obrazovky. Celkem 85 % tázaných si ovšem myslí, že velký potenciál má nositelná elektronika. Nebo implantovaná zařízení. Až 8 z 10 uživatelů by rádo využilo technologie ke zlepšení schopností, jako jsou vidění, paměť či sluch. A velkou budoucnost věští i virtuální realitě a 3D tisku. Celkem 44 % tázaných si chce tisknout jídlo.

Celkem 55 % uživatelů věří, že se do 5 let internet věcí výrazně rozšíří i ve stavebnictví a sympatizují s myšlenkou senzorů integrovaných do cihel použitých při výstavbě domů. Senzory by měly být schopné monitorovat konstrukční chyby, úniky vody, problémy s elektřinou nebo kvalitu vzduchu. Lidé ovšem očekávají i efektivnější cestování. Celkem 86 % dotázaných se shoduje na tom, že by rádo využilo personalizované služby usnadňující a zefektivňující dojíždění.

V krizových situacích budou lidé zřejmě čím dál více využívat sociální média. Až 62 % uživatelů se zajímá o aplikace, které mohou využít v případě nouze, nebezpečí nebo katastrofy. Většina dotázaných věří, že útoky hackerů a šíření počítačových virů bude nadále problémem a celkem 43 % si myslí, že během příštích 3 let budeme muset při připojení na internet prokázat svoji totožnost. Dvě třetiny respondentů sdílí mnohem více informací než kdykoliv v minulosti a domnívají se, že tento fakt zvyšuje jejich vliv na společnost.

A jak je to u vás?

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz


(1. 2. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2321)