O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Praktické informace pro firmy
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů

LEO Expressem za dvě hodiny do Vídně?

Zajímavá akce se odehrála v rakouském Gmündu, kde se sešli zástupci občanských iniciativ, firem a regionální i celostátní politické reprezentace, která bojuje o získání peněz z fondů dopravní infrastruktury Evropské unie, které by měly přispět k tomu, že do budoucnosti by se zprovoznila vysokorychlostní trať mezi Veselím nad Lužnicí a Vídní, která by vedla přes České Velenice. Vysokorychlostní soupravy by zastavovaly na čtrnácti zastávkách a z jižních Čech by se občané nejen z Jihočeského kraje dostaly za dvě hodiny až do Vídně, zatímco nyní musí složitě do metropole Rakouska cestovat přes Prahu a Břeclav.

Dynamicky k celému projetu se staví zejména dopravní společnost LEO Expres, jejíž ředitel Peter Köhler připomenul, že zatímco koridor mezi Prahou a Českou Třebovou je doslova přetížen, Jihočeši nemají zatím ani elektrifikovanou trať mez Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. „Vlakové spojení se ukazuje jako nejekologičtější a nejbezpečnější,“ tvrdí ředitel společnosti CEO LEO Expres pro střední a východní Evropu Peter Koehler a připomíná jakou chybu v osobní dopravě udělali třeba Američané, když drážní spojení přeměnili doslova na nákladní přepravní uzly a opomenuly osobní dopravu.

Původně rakouskou iniciativu pro modernizaci dráhy Františka Josefa na území České republiky zastupuje Mgr. Miroslav Bína z prestižní advokátní kanceláře Daniela Teleckého. Výběr není náhodný, jelikož výše uvedený právník současně předsedá Mladým sociálním demokratům Jihočeského kraje, a na vládnoucí špičky má pevné vazby.

Do diskuse o modernizace trati se zapojily za přerpavce LEO Express  a České dráhy, Správa železniční a dopravní cesty, odborníci z ČVUT a pochopitelně starostové a krajští radní z Jihočeského kraje. Za rakouskou stranu mluví kromě starostů měst na případné vysokorychlostní trati Veselí nad Lužnicí – Vídeň i veřejnost z dotčených míst.

„Zatím se jako největší zájemce o přepravu na této trati jeví skutečně společnost LEO Express, který je štikou v rybníce českých železničních dopravních přepravců.
Není bez zajímavosti, že vlakové soupravy LEO Expressu již jezdí mezi Prahou a Košicemi a tato dopravní firma zajišťuje i další autobusové spojení mezi Košicemi a Mukačevem. Že by LEO Espress po průniku na východ pronikl i na jih?

 

Václav Prokůpek

 


(7. 11. 2015 | prokupek)


Autorem tohoto textu není redakce těchto webových stránek, ale jeden ze čtenářů/ek: prokupek

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2161)