O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Kudy putují zásilky z e-shopu k zákazníkům

Než se balíček dostane z e-shopu k příjemci domů, projde minimálně sedmi páry rukou. Než vybrané zboží doputuje z e-shopu až k vám domů, musí projít mnoha procesy, které mnohdy netrvají minuty ani hodiny, ale i dny. Upozorňují na to zástupci společnosti Geis. Kudy a jak tedy balíky putují?

„Mluví se o tom každý rok, ale lidé jsou nepoučitelní a stále si myslí, že když na internetu nakoupí 22. nebo dokonce 23. prosince, budou mít balíček pod stromečkem. Letos navíc Štědrý den připadá na pondělí, takže mu předchází dva volné dny, což dopravu ještě více zkomplikuje,“ říká Eva Děkanová, marketingová manažerka společnosti Geis CZ.

Kudy vede cesta balíčku

Než se balíček dostane z e-shopu k vám domů, projde minimálně sedmi páry rukou. Nejprve musí někdo ve skladu internetového obchodu zboží najít v regálu, zabalit a opatřit štítkem s čárovým kódem a adresou zákazníka. „V ten samý okamžik přichází k nám do přepravní společnosti objednávka dopravy. Náš řidič zásilku vyzvedne a převeze ji na naši pobočku,“ popisuje začátek cesty Děkanová.

Ve chvíli, kdy přepravní firma převezme balíček k přepravě, dostává jeho adresát na mobilní telefon či do e-mailu zprávu s kódem, který mu umožní zásilku sledovat. „Z pobočky pak všechny balíčky jedenkrát, v některých případech dvakrát za den putují na kamionu do našeho centrálního překladiště v Modleticích u Prahy a tam začíná ta pravá show,“ pokračuje Děkanová. „Máme zde totiž plně automatický třídící sorter, přes který proudí zásilky z celé republiky,“ dodává s tím, že tato nejmodernější třídící linka zvládne za hodinu roztřídit až 16 tisíc zásilek.

Zásilky se třídí automaticky podle poštovního směrovacího čísla a dalších údajů uvedených na štítku a směřují na jednotlivé rampy, u kterých už stojí připravené kamiony. „Ty odvezou zásilky na tu z našich poboček, jež je nejblíže místa určení. Tam si balíčky převezmou řidiči-kurýři, kteří je pak rozvážejí konečným zákazníkům. Naši řidiči jsou vybaveni aplikací pro plánované doručení, které využívá geocoding adres. Tím, že získají již před samotným rozvozem optimální trasu, stihnou doručit více zásilek. Zásilky si skládají do auta tak, aby je nemuseli zbytečně překládat a přemisťovat. Mají totiž povědomí o trase, kterou pojedou,“ popisuje další přepravní kroky Děkanová.

V den, kdy řidič v ranních hodinách nakládá balíčky do dodávky, přijde adresátovi SMS zpráva i s časovým oknem doručení. „Pokud se zásilka přepravuje v režimu B2C, tedy na soukromou adresu, lze ji kdykoli během přepravy přesměrovat na jiné místo, třeba do práce, anebo do nejbližšího Geis Pointu. Tam si ji příjemce může v následujících sedmi dnech vyzvednout, kdykoli se mu to bude hodit,“ dodává Děkanová.


(29. 11. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4348)