Kde lidé nakupují nábytek: Vedou velké specializované prodejny



Na českém trhu v současné době působí 7 velkých mezinárodních řetězců s nábytkem a bytovými doplňky: Asko nábytek, IKEA, Jysk, Kika, Möbelix, Sconto nábytek a XXXLutz. Řetězec IKEA má na trhu největší obrat - odhadovaných 7,2 mld. Kč za rok 2012, Jysk má zase s 69 pobočkami největší počet prodejen na trhu. Téměř 3/4 zákazníků dává při nákupu nábytku a bytových doplňků přednost velkoplošným specializovaným prodejnám. Plyne to z výzkumu Furniture 2014 společnosti Incoma GfK.

Podle právě zveřejněného výzkumu utratili v minulém roce zákazníci za nábytek v průměru okolo 16 000 Kč a za bytové doplňky přibližně 5 500 Kč, tj. za nábytek vydali 75 % svých výdajů na vybavení, zbývajících 25 % pak za doplňky. Výrazně více přitom utrácely mladší věkové kategorie zákazníků do 39 let; v průměru 18 600 ročně za nábytek a 6 500 Kč za doplňky. Jen pro srovnání: V obdobném výzkumu realizovaném před dvěma lety zákazníci uváděli průměrné útraty o něco vyšší: přibližně 17 000 Kč za nábytek a 6 600 za bytové doplňky ročně.

Z nábytkářských kategorií v loňském roce zákazníci nejčastěji nakupovali šatní skříně (40 % zákazníků), koupelnový nábytek (39 %), postele (38 %), komody (38 %), pohovky a křesla (37 %). Z bytových doplňků se nejvíce nakupovalo ložní prádlo (64 % respondentů), osvětlení a svítidla (58 %) a kuchyňské nádobí (55 %).

Kde se nakupuje nábytek

Téměř 3/4 zákazníků dává při nákupu nábytku a bytových doplňků přednost velkoplošným specializovaným prodejnám. Dominantním hráčem na českém trhu je IKEA jak pro nákup nábytku, tak bytových doplňků. Na druhém místě je pak pro nákup nábytku Asko nábytek a pro nákup bytových doplňků prodejny Jysk.

Při výběru prodejny je nejdůležitějším kritériem její dostupnost, dobrý poměr ceny a kvality sortimentu a také dobrá předchozí zkušenost s touto prodejnou. Při nákupu nábytku je důležité racionální rozhodování. Více než 80% dotázaných srovnává nabídky v různých prodejnách; 78% dotázaných čte katalogy a letáky prodejen s nábytkem (36% podle nich také nakupuje).

Nákup přes internet se i v případě nábytku a bytových doplňků podle průzkumu stává postupně fenoménem. Více než 50 % zákazníků již tento sortiment (především bytové doplňky) na internetu nakupovalo a 20% jej plánuje na internetu v budoucnosti nakoupit. V obdobném výzkumu realizovaném před dvěma lety realizovaný nákup nábytku nebo bytových doplňků na internetu uvedlo jen 38 % zákazníků.


(28. 1. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(653)