Kapitáni průmyslu jsou velmi optimističtí



Podle 84 % manažerů průmyslových firem se českému průmyslu vede v mezinárodním měřítku dobře. S tím souhlasí pouze 59 % studentů technických oborů, zbývající jej považují za stagnující či propadající se. Jaká je realita a proč jsou pohledy na český průmysl tak rozdílné?

Výrazná shoda obou dotazovaných skupin panuje v hodnocení jednotlivých odvětví. Obě skupiny vnímají jako nejsilnější automobilový a strojírenský průmysl. Naopak nejhorší kondici přisuzují oděvnímu (textilnímu) a sklářskému. Vyplývá to z výsledků společného průzkumu inženýrské společnosti DEL a poradenské společnosti BDO, který provedla agentura Ipsos na základě osobního dotazování.

Přes celkově kladné hodnocení vnímají studenti technických oborů stav českého průmyslu negativněji než manažeři průmyslových firem. Zatímco pouze 1 z 10 manažerů považuje tuzemský průmysl za stagnující, z řad studentů zvolilo stejné hodnocení 27 %. Studenti dokonce více než dvakrát častěji uvádějí, že se náš průmysl propadá.

Český průmysl táhnou automobily a strojírenství

Jasně nejlépe se podle manažerů (66 %) i studentů (46 %) daří automobilovému odvětví. „Pro prosperitu českého průmyslu celkově je podle obou skupin respondentů důležitý vývoj zejména v automobilovém sektoru,“ říká předseda představenstva společnosti DEL Jiří Kabelka. Respondenti se shodli, že v dobré kondici je také průmysl strojírenský. Zajímavé je, že zatímco zkušení manažeři v 11 % případů vnímají pozitivně rozvoj energetického průmyslu, v odpovědích studentů se tento segment vůbec neobjevil.

Studenti s manažery se též shodují v odpovědích na otázku, jakému průmyslu se daří nejhůře. Na prvních příčkách se v obou případech objevil oděvní (textilní) a sklářský průmysl. Manažeři i studenti ve svých odpovědích reflektují negativní vývoj posledních desítek let, kdy české firmy přestaly být konkurenceschopné. Oděvní (textilní) odvětví označila za nejslabší součást našeho průmyslu bezmála třetina manažerů a 14 % studentů. „V porovnání s lidmi z praxe činilo studentům znatelně větší obtíž vybrat nejslabší součást českého průmyslu. Přičítáme to jejich omezeným znalostem problematiky daných oborů,“ uzavírá Petr Kymlička.

Průzkum realizovaný agenturou pro výzkum trhu a veřejného mínění Ipsos proběhl prostřednictvím telefonických rozhovorů a osobního dotazování. První cílovou skupinou průzkumu byly průmyslové firmy v České republice s 20 a více zaměstnanci. Druhou cílovou skupinu tvořili studenti a studentky (včetně čerstvých absolventů a absolventek) technických vysokých škol nebo průmyslových či technicky zaměřených středních škol v České republice. Sběr dat proběhl v říjnu 2018.


(7. 3. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4509)