Jen méně než polovina českých společností má konkrétní plán digitální transformace



Téměř polovina tuzemských společností se zatím neřídí žádnou strategií pro digitální transformaci. A společnosti, které o plánech pro digitální věk uvažují nebo již konkrétní kroky realizovaly, mají i nadále řadu otázek. Plyne to z průzkumu společnosti DXC Technology ve spolupráci s výzkumnou agenturou GFK mezi českými manažery zaměřený na téma „Digitální agenda 2020“.

Celkem 14 procent českých firem uvedlo, že digitální transformace již má na jejich podnikání prokazatelně pozitivní vliv. Navíc dalších 31 procent společností sice digitální agendu zavedlo, nicméně zvýšení obratu a zisku teprve očekávají. Žádný konkrétní harmonogram související s digitální transformaci přitom nemá pouze 13 procent dotázaných organizací.

Digitalizaci táhne IT

Při zkoumání, kdo je hlavním motorem digitalizace ve společnostech, průzkum ukázal, že v 71 procentech společností jde o IT manažery. Nejvyššímu vedení přisoudil vůdčí pozici v oblasti digitalizace každý druhý dotázaný (46 procent) a shodný počet respondentů uvedl, že jde o záležitost odborných skupin, do kterých patří zástupci všech oborů. Provozní oddělení za hnací sílu v oblasti digitální transformace považuje pouze každý třetí dotázaný.

V odpovědích na otázku ohledně bariér digitálních projektů se odráží poměrně slabá podpora ze strany nejvyššího vedení. Každý druhý účastník průzkumu je přesvědčený o tom, že nejvyšší vedení nevěnuje digitální transformaci náležitou pozornost. 42 procent respondentů má za to, že rychlost transformace zpomalují nedostatečné zkušenosti zaměstnanců se zaváděním digitálních technologií mimo jejich primární oddělení. Mezery v technickém vzdělávání a další odborné přípravě považuje za důležitou překážku digitální transformace 20 procent dotázaných.

„Nestačí pouze převést všechna data do digitální podoby. Cílem digitální transformace by mělo být nabídnout takový obchodní model, aby mohly firmy nabízet skutečnou přidanou hodnotu díky digitalizaci. Digitalizace rozšiřuje možnosti, jak kontaktovat zákazníka, mít informace pro rozhodování a zlepšovat tak služby. Pokud si to tradiční společnosti neuvědomí, mohou je převálcovat startupy se svými novými obchodními modely,“ říká Bedřich Luft, generální ředitel české pobočky DXC Technology.


(1. 3. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3867)