Jan Silber: Zpočátku tu lidé pracovali s minimální nebo žádnou odměnou



Jan Silber je jedním ze zakladatelů jobportálu Jobstack.it, což je nový projekt, který si klade za cíl vytvořit jednotné místo pro střetávání nabídek a poptávek práce v oblasti IT. Součástí služby je i poradenská činnost pro firmy a uchazeče o zaměstnání.

Jan Silber
Jan Silber
Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Nejtěžší na začátku bylo překonání doby, kdy příjmy nedokázaly pokrýt reálné provozní náklady. To vždy nějakou dobu trvá a musí se to nějak vyřešit. U nás to byla kombinace investice a utahování opasků, kdy zpočátku pracovali lidé s minimální nebo žádnou odměnou.

Jak vznikal váš web a s čím jste se při jeho vzniku potýkali?

Náš web vznikal, dá se říci, na koleni. Když jsme se rozhodli, že ho uděláme, tak jsme si většinu práce dělali svépomocí a na zbytek jsme hledali vhodné lidi na volném trhu. Nakonec musím říci, že se podařilo vytvořit sehraný a funkční tým.

Největším problémem je u těchto projektů to, že potřebujete v jednu dobu dostatečně zajímavou nabídku a lidi, co hledají práci a na nabídku reagují. A tohle zajistit, je zpočátku to nejtěžší, a i my jsme s tím zápasili.

Další věc, kterou považuji také za klíčovou, je schopnost maximálně prioritizovat a hledat co nejjednodušší řešení. To je i to, co se neustále učíme a v čem se pořád můžeme zlepšovat. Skoro každý má tendenci přidávat požadavky a hledat maximalistické řešení, o kterém je přesvědčen, že je potřeba. Ve skutečnosti, je to přesně obráceně. Proto se teď u všeho ptáme „Je to skutečně potřeba a je to nezbytné? Jak nejjednodušeji to lze realizovat?“ a tohle nám velmi pomáhá.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Prostředí pro podnikání v Čechách není úplně jednoduché. Existuje spousta administrativních bariér a povinností, které berou hodně času. A bohužel jich dál přibývá, například GDPR.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Asi jako všude, je to i tady hlavně o lidech. Jako klíčové vnímám vytvoření dobrého týmu a nastavení vnitřních procesů tak, aby mohla firma efektivně fungovat. A také to, že neustále vymýšlíme, jak zlepšovat naše služby, jak je inovovat nebo jaké nové služby by dávaly na trhu smysl.

Jak řešíte propagaci projektu a získávání klientů i zájemců o práci?

Celá propagace projektu stojí na standardních kanálech. Standardně využíváme PRko, reklamu ve vyhledávačích a maximálně se snažíme využívat sociální sítě Facebook a LinkedIn. V této oblasti zatím bohužel moc kreativní nejsme, ale snad se nám v budoucnu podaří na tom trochu zapracovat.

Čím se odlišujete od konkurence?

V oblasti, ve které pohybujeme, tedy IT a lidé, se nám podařilo vytvořit unikátní knowhow. Ovládáme nejen HR, ale máme hlavně reálné a dlouhodobé zkušenosti z IT, což vnímáme jako klíčové pro kvalitní služby. Rozumíme přesně nejen potřebám našich klientů, ale jsme schopni se bavit na odborné úrovni i s kandidáty. To považujeme za nezbytné pro výběr těch nejlepších pracovníků pro naše klienty. A zkušeností v IT využíváme i při vývoji vlastních projektů.

O jaké pozice v IT je u vás největší zájem?

Obecně se dá říci, že v současné době je zájem o všechny IT pozice. Kde něco v IT umí, určitě se nemusí bát, že nebude mít práci. Největší zájem je u nás o IT analytiky a z vývojových pozic dlouhodobě dominuje Java, PHP a .NET. A postupně narůstá zájem o pozice v oblasti security, analýzy a zpracování dat, IoT a vývojáře v Reactu nebo Angularu.

Jaké zajímavé technologie používáte - a jak?

Asi nepoužíváme nic jedinečného, ale snažíme se využívat moderní technologie a postupy tak, aby nám dávaly maximální přidanou hodnotu. Neřídíme se slepě papírovými poučkami, ale vždy používáme selský rozum, což se velmi osvědčilo. Pro řízení firmy používáme modifikovanou agilní metodiku SCRUM a k tomu několik cloudových platforem, které pokrývají naše firemní činnosti.

Jaké máte plány do budoucna?

Plán máme, asi jako všichni, velké. Ale spíše v obecné než konkrétní rovině. Odpovídá to našemu stylu práce, kdy neplánujeme konkrétní věci moc do budoucna, ale spíše v kratších intervalech něco vymyslíme, úkoly si zprioritizujeme, uděláme to, co dává největší smysl, potom to vyzkoušíme a vyhodnotíme. A tak pořád dokola. Vždy se snažíme dělat to, co má v danou chvíli největší přínos. Ono to asi ani v současné době, kdy se vše neustále mění, nejde dělat jinak. Jak se říká: Člověk míní a život mění - a v našem oboru to platí dvojnásobně.


(11. 5. 2018 | redakce2)


Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>
Drobné
Mám obavu, že u většiny nákupů ty drobné nebudou stát za trable, které s tím budou spojené. Z lenosti si...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4002)