Jakub Veverka: Nejobtížnější bylo sehnat programátora pracujícího za podíl ve firmě



Na realitním trhu působí velké množství subjektů a prosadit se mezi nimi s novinkou nemusí být úplně snadné. Jakub Veverka, jednatel a spoluzakladatel VideoBydlení.cz, se o to pokusil a jeho byznysu se daří. Jaké byly jeho začátky, jak jeho byznys funguje a jaké plány má do budoucna? Zeptali jsme se...

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Jakub Veverka
Jakub Veverka
Nejobtížnější bylo sehnat programátora za procentuální podíl na s. r. o., aby napsal platformu VideoBydlení.cz, dále byla naprosto klíčová vytrvalost, která je již tisíckrát omletá, ale je to prostě pravda. V neposlední řadě je určitě fokus. Jak se říká, 9 řemesel, desátá bída. Takže soustředění se na 1 produkt. Netříštit síly a myšlenkové vektory.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Až na zvýšenou byrokracii ze strany státních institucí je to dobré. Podnikáme v oblasti realitního trhu, který je ze strany státu téměř neregulovaný, a tudíž na něm panují čisté tržní podmínky jako na začátku 90. let v ČR.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Určitě byznys myšlení. Dále je to určitě výše zmíněná vytrvalost. Také štěstí na lidi, nebo chcete-li, dobrý odhad na lidi. Důležitý je také férový přístup na všechny strany a váha slova.

Čím se odlišujete od konkurence?

Určitě je to cílení na video a virtuální prohlídky nemovitostí. V tomto segmentu držíme prvenství v obou kategoriích. Dále nám velmi pomáhá férový přístup a pružnost reagovat na signály trhu, tedy na poptávku našich klientů. Jde především o implementaci video a virtuálních prohlídek do detailů inzerátů. Ke klientům držíme velmi férový přístup. Ctíme především win-win situace a také velmi přívětivé zkušební doby, po kterou mají klienti možnost vyzkoušet si produkt zdarma.

Jaké zajímavé technologie používáte – a jak?

Používáme cloudové služby společnosti Amazon… Technologie pro skenování webových stránek, databázové systémy pro velká data. Pomáhají při shromažďování informací o realitních nabídkách z celé ČR. Pomáhají především pro naše potřeby a bojují proti nekalým praktikám některých firem, poskytujících IT pro realitní kanceláře.

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy?

Naše cesta je spíše zdlouhavá než plná problémů. Vše se točí kolem návštěvnosti, konverzních poměrů, klientů realitních kanceláří a zákaznického servisu. Žádné větší problémy jsme dosud neřešili. Se vším jsme si vždy poradili hladce a v klidu.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Riziko může být regulace realitního trhu ze strany státu, kdy by se mohl zmenšit trh, který cílíme. Zvyšování tohoto rizika pomáhá především nekalost přístupu některých realitních makléřů, zcizení prostředků z úschov a další.

Jaké máte plány do budoucna?

Plány jsou postavit protiváhu jedničce na trhu realitních portálů, protože se tento hráč chová velmi arogantně ke svým zákazníkům - realitním kancelářím, ale vzhledem ke své výkonnosti nemají dnes RK téměř jinou možnost než platit peníze někomu, kdo se k nim nechová dvakrát nejlépe. Tato situace přináší příležitost ke konsolidaci trhu s realitními portály, kdy některé společnosti drží realitní kanceláře téměř jako rukojmí a sází na jejich nevzdělanost v IT, kdy účtují nekřesťanské peníze za úkony, které se blíží banálnosti. Je to tedy především férový přístup a systém win-win, který nám může pomoci získat další tržní podíl a růst v návštěvnosti.

Tyto plány může zbrzdit regulace realitního trhu ze strany státu. Podpořit naši situaci na trhu může paradoxně ČNB, a to díky své monetární politice zvyšováním diskontních sazeb, kdy v dnešní době převisu poptávky nad nabídkou my stojíme na straně poptávky a ta touto politikou ČNB ztrácí tím pádem na hodnotě. Čekáme, až se situace na trhu s nemovitostmi takzvaně otočí a dle teorie vzácnosti začne mít opět poptávka nějakou hodnotu.

Co se týče návštěvnosti, tak bychom chtěli do roka, dvou dosáhnout na návštěvnost přesahující 1 000 000 uživatelů, nejlépe unikátních, což by nás katapultovalo do TOP 3 nejvyhledávanějších realitních portálů v ČR. Věřím, že s pomocí rostoucího trendu videoprohlídek a virtuálních prohlídek toho hladce dosáhneme.


(27. 4. 2018 | redakce2)


Předcházející článek: <<< Jan Gonda: Na začátku našemu konceptu nikdo nevěřil <<<
Následující článek: >>> Václav Šamša: Vůbec nejhorším zlem jsou dotace >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu


Foto: Pixabay

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky a problémy se museli poprat? Jaké technologie a přístupy používají ve svém byznysu? Na tohle vše - a mnoho dalšího jsme se vybraných podnikatelů zeptali.



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3972)