O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jaké služby chtějí lidé v rezidenčních projektech

Menší supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by zájemci o bydlení měli rádi v nejbližším okolí svého bydliště. V moderních rezidenčních projektech chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Vyplývá to z ankety mezi zájemci o nové bydlení, kterou pravidelně dělá největší rezidenční developer Central Group.

Z průzkumu mezi Pražany, který si společnost zadala u agentury Ipsos, navíc plyne, že podobné typy obchodů a služeb chybí v moderních rezidenčních projektech také starousedlíkům z jejich okolí.

Budoucí obyvatele developerských projektů prý nelákají velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním. Za to starousedlíci by v nově budovaných projektech ve svém okolí přivítali v největší míře právě větší supermarkety. „Je to logické. Lidé, kteří si v projektu kupují byt, mají trochu odlišné priority. Nechtějí mít přímo ve svém sousedství obchod, který na sebe váže zvýšenou dopravní zátěž,“ řekla výkonná ředitelka společnosti Central Group Michaela Tomášková. Noví obyvatelé bytů chtějí prostě mít ideálně přímo v domě malý obchod, kde si mohou nakoupit vše potřebné, nebo příjemnou kavárnu k posezení s přáteli.

Pokud jde o restaurace, lidé kupodivu nepreferují ty nejrozšířenější italské nebo čínské. Nejžádanějším typem je kavárna, cukrárna nebo restaurace s českou kuchyní. I v tomto případě asi převažuje zájem rezidentů o co nejklidnější typ provozu, který nemá potenciál narušovat pohodu obyvatel.

„Central Group se dlouhodobě snaží v projektech, kde vidí komerční potenciál, budovat a nabízet prostory pro obchody a služby. Chceme tak směřovat k modernímu pojetí rozvoje území, které má ideálně nabízet kombinovanou funkci pro bydlení i služby na jednom místě tak, jak jsme na to zvyklí z velkých měst západní Evropy,“ dodala Tomášková.

Prakticky ve všech svých nově připravovaných bytových areálech již Central Group sází podle svých představitelů na kombinovanou funkci bydlení, obchodu a reprezentativních služeb. Aktuálně si noví vlastníci zařizují restauraci, kavárnu a obchod na Žižkově, připravuje se obchod a restaurace v Letňanech či kavárna v Holešovicích. Nepotravinové obchody a showroomy se brzy otevřou v projektech Central Group na Zahradním Městě, Břevnově nebo v Holešovicích.

Na otázky interního průzkumu mezi zákazníky Central Group odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 458 respondentů, zájemců o nové byty. V rámci průzkumu veřejného mínění se agentura Ipsos ptala více než 500 Pražanů ve věku 18 – 65 let.


(19. 4. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3944)