O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak zrychlit rozhodování ve firmě

Celých 87 % všech organizací tvrdí, že používání technologií zlepšilo jejich týmovou práci, a 88 % podniků zrychlilo své rozhodovací procesy. To je jeden z hlavních závěrů výzkumu „Connected Enterprise Report 2016“ realizovaného agenturou Ovum, jehož výsledky zveřejnila společnost Dimension Data.

Výzkum poskytuje přehled o stavu Nástrojů pro spolupráci a zdůrazňuje trendy a překážky v podnicích z celého světa. Studie je založena na odpovědích 900 účastníků z 15 zemí, zahrnuje IT ​​ředitele, CIO a obchodní produktové manažery pracující v organizacích s více než 1000 zaměstnanci.

"Přibližně 14 % respondentů, což byl druhý nejvyšší podíl, uvedlo, že zvyšování prodejů je nejvyšší cíl jejich strategie pro nasazování nástrojů pro spolupráci, a zároveň každá třetí organizace uvedla zvýšení prodejů mezi tři nejdůležitějších způsoby, jak měřit úspěšnost nasazení svých nástrojů pro spolupráci," říká Joe Manuele, ředitel komunikace z Dimension Data Group. Na rozdíl od zvýšení produktivity zaměstnanců a týmové práce podle něj výzkum ukázal, že více organizací vyžaduje od nástrojů pro spolupráci posílení nových příjmů a prodejů.

„Podniky měly různou míru úspěšnosti, pokud jde o zlepšení, které jim používání technologií pro spolupráci původně měly přinést,“ vysvětluje Brian Riggs, hlavní analytik výzkumné společnosti, Ovum. „Podařilo se jim zlepšení týmové spolupráce a produktivity, zčásti i proto, že na realizaci mohou pracovat se zaměstnanci napřímo. Ale využiti nástrojů pro spolupráci s cílem zlepšit konkurenceschopnost a zefektivnit obchodní procesy je mnohem složitější. Jde o větší změny v tom, jak společnost podniká a jaká její role v rámci daného průmyslu. Tyto změny však mohou vyžadovat značné množství času a úsilí k jejich dosažení.“

Očekávání jsou vždy velká

„Očekávání jsou vždy velká, ale celé 1/5 firem z 900 nepřinesly nástroje pro spolupráci očekávané přínosy a zvýšení konkurenceschopnosti. To dokazuje, že je třeba mít již na začátku jasnou strategii v tom, co mají nástroje pro spolupráci přinést a jak toho bude dosaženo. Pomáhá tomu řada implementačních nástrojů od průzkumu stavu a požadavků (assessment) přes studie proveditelnosti (proof of concept), které by měli vzniknout u každého projektu tohoto typu, až po čerpání ze zkušeností již realizovaných projektů,“ říká obchodní ředitel Dimension Data Petr Bulička.

Další klíčová zjištění z průzkumu

  • Čtvrtina dotazovaných organizací uvedla, že raději hodnotí úspěšnost svých nástrojů pro spolupráci podle toho, jak dobře, byla technologie implementována, než podle toho, jak je technologie používána a jak byla přijata v celé organizaci.
  • Jedno ze tří IT oddělení vidí přesun technologií sjednocené komunikace a spolupráce do cloudu, jako nejdůležitější technologický trend, který ovlivňuje jejich IT strategii. Nicméně, méně než 25 % organizací v současné době spoléhá v této oblasti na hostované služby.
  • V jedné ze tří organizací jsou firemní nástroje pro spolupráci používány všemi, nebo téměř všemi zaměstnanci a téměř polovina všech oslovených firem očekává, že se využití nástrojů pro sociální spolupráci v průběhu příštího roku zvýší.

(28. 6. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2573)