O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak zajistit růst firmy? Podnikatelé sázejí na české zákazníky

Tuzemské společnosti nyní více upřednostňují růst na domácím trhu před exportem. Celosvětově se pak na domácí trh zaměřuje třikrát více firem (51 %), než kolik usiluje o růst v zahraničí. Ukazuje to nový průzkum společnosti Regus.

Z výsledků nejnovějšího mezinárodního podnikatelského průzkumu společnosti Regus, globálního poskytovatele flexibilních pracovišť, vyplývá, že počet českých společností preferujících růst na domácím trhu před exportem narostl v současné době více než dvojnásobně.

Průzkum zahrnuje názory více než 20 000 vedoucích pracovníků a majitelů firem z 95 zemí. Bylo zjištěno, že 25 % českých společností usiluje o růst na domácím trhu oproti 20 % firem expandujícím v zahraničí.

Mezi pět největších překážek pro mezinárodní růst podle průzkumu patří:

1) získávání vysoce kvalitních pracovníků (81 %),

2) nedostatek znalostí lokálního prostředí a kontaktů (65 %),

3) nedostatek informací o lokálním trhu (57 %),

4) budování logistické a distribuční sítě (50 %),

5) zajištění oblasti IT a služeb (49 %).

Trend růstu na domácím poli je podle průzkumu nejzřetelnější u tzv. rozvíjejících se trhů, mezi které patří i Česká republika. Celosvětově se na domácí trh zaměřuje třikrát více firem (51 %), než kolik usiluje o růst v zahraničí.

Zásadní obrat orientace firem

„V průběhu posledních dvou let došlo k výraznému obratu, který způsobil, že firmy dnes zažívají vyšší růst na domácích trzích než prostřednictvím expanze na zahraniční trhy. Tato změna nám připomíná, jak je pro firmy velmi důležitá flexibilita a škálovatelnost a to zejména při dnešní nestabilitě trhu. Zároveň ukazuje na významný růst kupní síly spotřebitelů v rozvíjejících se ekonomikách,“ říká Ruud Doggen, výkonný ředitel společnosti Regus pro region CEE.

„Bez ohledu na to zda se jedná o růst podnikání na nových trzích ve vlastní zemi nebo v zahraničí, firmy spoléhají na řadu klíčových faktorů. Potřebují mít přístup ke spolehlivým a aktuálním informacím o lokálním trhu a k lokálním obchodním sítím. Důležitý je také snadný přístup k několika možnostem v rámci výběru lokality. Vedle těchto požadavků jim flexibilní pracoviště umožňují rychleji reagovat na potřeby trhu a uchovat si volný kapitál na investování do budoucího růstu. Firmy musejí být schopny rychlého rozšíření, ale v případě, že se příležitost k růstu otevře jinde, se musejí také umět rychle přizpůsobit,“ dodává Doggen.


(15. 5. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1103)