O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Vykročte vpřed: Pozoruhodné IT produkty 2021
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Jak začít provozovat e-shop 5: Získejte a udržte zákazníky díky SEO, PPC reklamě i newsletteru

Rozhodli jste se podnikat online, vybrali jste si zboží, které budete nabízet, postavili jste atraktivní e-shop a nyní vám zbývá pouze získat zákazníky. Jak na to? Dnes si představíme tří způsoby, jak zvýšit viditelnost e-shopu a navnadit jeho návštěvníky k nákupu.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO neboli česky optimalizace pro vyhledavače patří mezi nejdůležitější způsoby propagace. Stručně řečeno se jedná o soubor činností a kroků, jejichž cílem je zviditelnit web v přirozených, neplacených výsledcích hledání ve vyhledávačích, jako jsou Seznam či Google, na nejvyšších možných pozicích, a to vše za pomoci vhodných klíčových slov. Jejich výběru musí předcházet detailní analýza, abyste si zvolili taková slova, která zákazníky na váš web skutečně navedou. Pomoci vám v tomto kroku může služba Seznam Sklik nebo AdWords od Google, protože obě zde nabízejí asistenční funkce.

Další podmínkou úspěšné optimalizace je správná a přehledná architektura e-shopu. Jak jsme zmínili v jednom z předchozích dílů, zákazník by se neměl proklikávat nekonečně dlouhou nabídkou, než se dostane ke svému vytouženému zboží, zároveň však není vhodné nechat veškeré produkty na jedné „hromadě“ bez jakéhokoli rozdělení. Roztřiďte si proto váš sortiment do skupin a ty postupně dále rozčleňujte, abyste získali dostatečně rozsáhlou, ale zároveň stále ještě přehlednou síť kategorií a podkategorií. I díky dobře postavenému webu k vám vybraná klíčová slova dovedou nové zákazníky snáze.

PPC reklama

PPC je zkratka od Pay per Click, což lze do češtiny přeložit jako „platba za klik“, a jedná se o velice užitečný způsob, jak do e-shopu přivést zákazníky, kteří vámi nabízené zboží aktivně hledají. V České republice tento způsob inzerce zprostředkovává Google AdWords a Sklik, přičemž oba systémy mají rozsáhlou partnerskou síť webů, na nichž se reklamy také zobrazují. I zde svou roli hrají dobře zvolená klíčová slova, budou-li se shodovat s těmi, která zadal uživatel do vyhledávače, zobrazí se mu ve výsledcích vyhledávání i váš obchod.

PPC reklama je velice flexibilní nástroj. Protože platíte pouze za reálnou akci uživatele (tedy za kliknutí na reklamu), můžete si snadno určit maximální cenu kliku nebo například denní rozpočet. Neznamená to však, že po nastavení klíčových slov a limitů můžete nechat reklamní kampaň žít vlastním životem. Sledujte pečlivě aktivitu zákazníků, hlídejte, pomocí kterých klíčových slov se k vašemu e-shopu dostanou a z kterých klíčových slov máte nejvyšší konverzi - tedy skutečný nákup, nejen návštěvu. A inzerci podle toho pravidelně upravujte.

Newsletter

Pokud si zákazníci již váš e-shop našli, můžete u nich upevňovat své postavení například prostřednictvím newsletteru. Jak na to? Určitě i vám do e-mailové schránky jednou za čas – ne-li denně – přistane newsletter z e-shopu, na kterém jste někdy nakupovali. Co s takovými nevyžádanými zprávami děláte? Bez otevření mažete? Nebudeme si nic nalhávat, tak končí bohužel většina těch nudných a ničím nezajímavých. A vy samozřejmě chcete něco jiného.

Pokud jste tedy někdy naopak narazili na newsletter, který vás zaujal a donutil vás prohlédnout si akční nabídku, nestyďte se a inspirujte se jím. Mějte na paměti, že musíte zaujmout na první pohled, jinak váš e-mail skončí v propadlišti dějin jako spousta dalších.

Základní pravidlo úspěchu proto zní: Upoutejte pozornost už předmětem zprávy! „Jedinečné nabídky“, „exkluzivní slevy“, „báječné akce“ nabízí každý druhý e-shop. Pokud chcete i vy upozornit na to, že se u vás v obchodě nyní děje něco mimořádného, snažte se být originální, neotřelí, nebojte se zavtipkovat nebo šokovat. Stejně jako na sociálních sítích, i v newsletteru přitáhněte pozornost obrázky a fotografiemi a nezatěžujte příjemce sáhodlouhými větami o ničem.

Dalším významným bodem je personalizace. Rozdělte si kontakty podle pohlaví, věku a předchozích objednávek, jen tak budete moci připravit každé skupině osob nabídku přímo na tělo a zvýšíte tak možnost, že příjemce o nabízené zboží skutečně projeví zájem. Dejte si tu práci a budujte si se svými zákazníky vztah. Popřejte jim k svátku nebo k narozeninám a nabídněte jim v tyto výjimečné dny stejně výjimečnou nabídku pouze pro ně, k Vánocům jim věnujte slevu na jejich oblíbené zboží, zkrátka o ně pečujte. Díky tomu se k vám budou s radostí vracet.

Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.cz

Diskutovat na toto téma můžete nejen zde pod článkem, ale také na našem partnerském diskusním fóru o byznysu - Bizio.cz: Jak začít provozovat e-shop.


(1. 10. 2015 | redakce2)


Tento článek je součástí speciálu:

Jak provozovat e-shop: Soubor užitečných tipů

Zvažujete, že začnete provozovat e-shop? Pak právě pro vás jsme připravili tento speciál, který se věnuje otázkám s provozováním e-shopu...


Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2097)