O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak se mění přístup podnikatelů k vozovému parku

Co je pro české firmy a OSVČ nejdůležitější faktor při správě vozového parku? Žebříček požadavků vede interaktivní GPS sledovací systém pro přehled nad jednotlivými automobily. Při pořizování firemních vozů naopak oceňují funkčnost ve spojitosti s nízkou spotřebou paliva. Vyplývá to z průzkumu, který si u agentury Ipsos nechala vypracovat Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) v partnerství s Volkswagen Financial Services. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit, jak podnikatelské subjekty nahlížejí na důležitost inovací a digitalizace v kontextu jejich podnikání.

„Z průzkumu vyplývá, že čeští podnikatelé mají jasnou představu, co od služeb spojených se správou vozových parků očekávají. Výsledky tak potvrdily naše dlouholeté zkušenosti. Prim hraje především přehled nad polohou, spotřebou paliva a najetými kilometry automobilů. Proto jsme změnili poskytovatele GPS technologií, aby měli naši zákazníci k dispozici interaktivnější a intuitivnější nástroj, který jim usnadní tvorbu reportů a sledování jízd,“ vysvětluje Jan Pařízek, vedoucí fleetového prodeje a remarketingu ve Volkswagen Financial Services.

Mezi dalšími požadavky na funkcionalitu mobilních aplikací pro správu vozových parků najdeme například integrované palivové karty, knihu jízd či přístup ke sjednaným pojišťovacím a asistenčním službám. Podobně důležité jsou pak automatické notifikace upozorňující na pravidelnou návštěvu servisu, kalkulačka spotřeby paliva či monitoring plateb. „Jednoduchá správa nejen že dokáže podnikateli ušetřit čas, ale vkládá mu do ruky objektivní nástroj ohledně efektivního využití vozového parku,“ uvádí k výsledkům průzkumu generální ředitelka AMSP ČR Eva Svobodová.

Při volbě firemních automobilů u českých podnikatelů převažuje požadavek na kvalitní vůz za dobrou cenu. Celých 34 % subjektů uvedlo praktičnost, účelovost a funkčnost jako prioritu při pořizování konkrétního vozu. V závěsu se drží míra spotřeby paliva a celková cena provozu (22 % respondentů). Následuje cena vozu (20 %), jeho spolehlivost (16 %) a poměr cena/výkon (7 %). Naopak bezpečnost, jízdní komfort či designové provedení vozu jsou důležité pouze pro každý dvacátý podnikatelský subjekt. Zajímavým zjištěním je pak fakt, že čím větší firma, tím důležitější je pro ni výše nákladů.

Součástí průzkumu byla i otázka, co čeští podnikatelé na současném trhu mobility postrádají. Jako nejpalčivější nedostatek se ukázala neuspokojivá kvalita dopravní infrastruktury, která neodpovídá cenám dálničních známek a výši silniční daně. Pořízení elektromobilů zase například brání nedostatečná síť dobíjecích stanic ve spojení s chybějící podporou státu. Častou výtkou byl i nízký počet parkovacích míst trápící především hlavní město.

Průzkumu se zúčastnilo 70 firem a 30 OSVČ z celé České republiky.


(13. 5. 2020 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zajímavý článek. Jsou to asi dva týdny, co jsem do firmy kupoval "nová" auta. Všechno samozřejmě starší ojetiny. Jako drobný podnikatel si prostě žádnou novotu dovolit nemůžu. Auta zatím nej...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5343)