O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak Češi přicházejí o své mobilní telefony

Kde by byl trh s novou elektronikou, kdyby se lidé nezbavovali té staré? A jak vlastně Češi přicházejí třeba o své staré mobilní telefony? Nejčastěji je důvodem obměny nefunkčnost telefonu opotřebením, ztráta a odcizení jsou ale také rozšířenou příčinou výměny telefonu. Pád a utopení jsou pak nejčastější nehody, které ničí naše mobilní telefony.


Z průzkumu, který realizoval SAZKAmobil, virtuální mobilní operátor, vyplývá, že téměř 45 % respondentů vystřídalo 5 až 10 mobilních telefonů. Pouze 10 % prošlo rukama 10 a více přístrojů.

Časový interval výměny starého přístroje za nový se v posledních letech zkracuje. V minulosti zákazníci často čekali, až jim vyprší smlouva s operátorem. V dnešní době je situace jiná. Výrobci uvádějí inovované modely telefonů i několikrát za rok. Proto 44 % dotázaných uvedlo, že důvodem výměny mobilního telefonu byla touha mít nový přístroj s lepšími funkcemi.

„Výsledky průzkumu potvrzují i naši zkušenost. Zákazníci sledují nejenom novinky v oblasti hardwaru, ale také se zajímají o vývoj nových mobilních aplikací. Jsou si vědomi toho, že modernější telefon toho víc umí a je uživatelsky příjemnější. Raději se tak snaží ušetřit na ceně volání, než by měli tři roky starý telefon,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Výměna telefonu z donucení

Ne vždy však lidé mění své mobily kvůli tomu, že by chtěli modernější přístroj. Mnohdy jsou k tomu donuceni různými okolnostmi. Nejčastěji zmínili jako důvod obměny nefunkčnost telefonu opotřebením a týká se až 60 % respondentů. Ti šťastnější, kterých bylo v rámci průzkumu 23 %, dostali nový přístroj darem a 10 % uvádí výměnu služebního telefonu. Ztráta a odcizení je také rozšířená příčina výměny telefonu, citovalo ji 23 % dotázaných. A to i v dnešní době, kdy je možné mnoho modernějších typů přístrojů lokalizovat.

S postupným opotřebením telefonu i jiného spotřebního zboží se více méně počítá. Překvapením je vždy jeho neplánované poškození, byť je to většinou naší nedbalostí. Až 50 % zákazníků přiznalo, že jim přístroj spadl na zem. Pád do louže nebo zmoknutí uvádí 20 % a další nejčastější zmíněnou nehodou (16 %) je pád do vany, umyvadla nebo WC. Následuje nevratné poškození telefonu zavirováním (8 %). Zde je vidět markantní rozdíl mezi užíváním antivirového programu v počítači, který má nainstalovaný 91 % uživatelů, ale pouze 38 % zákazníků ho používá v mobilu.


(11. 10. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2766)