O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Jak budou Češi nakupovat vánoční dárky

Letos budou Češi vánoční dárky nejčastěji vybírat na internetu a ve velkých obchodních centrech. Při výběru dárků se v 82% nejvíce zaměřují na cenu. Většina z nich navíc přistupuje k nákupu dárků zodpovědně, s nakupováním dárků začíná 90 % Čechů měsíc nebo i dříve před Štědrým dnem. Výsledky přinesl říjnový průzkum GE Money Bank.

„Vánoční nákupy mají lidé rádi, celých 75 % z nich přiznalo, že je pořizování dárků baví,“ komentuje výsledky průzkumu Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank. „Silnou tradici Vánoc v Čechách dokazuje, že pouze 1,5 % respondentů uvedlo, že vánoční dárky vůbec nenakupuje,“ doplňuje Milada Franek.

Nejvíce utratíme za dárky a jídlo

Češi se tradičně chystají o Vánocích utratit tisíce korun. Nejvíce přitom utratí za nákup dárků (téměř 78 % dotazovaných) a dalších 20 % vydá nejvíce peněz na jídlo. Zbylá dvě procenta respondentů vloží peníze na charitativní účely nebo do cestování za rodinou. Bezmála polovina Čechů (48 %) bude investovat do Vánoc do 5 000 Kč. Dalších 39 % odhaduje své výdaje mezi 5 000 Kč a 10 000 Kč a 13 % respondentů pak plánuje utratit více než 10 000 Kč. Při nákupu dárků se Češi nejčastěji rozhodují podle ceny (82 %) a rádi využijí slevu.

Dárky nakupují Češi s předstihem

Podle výsledku průzkumu se každý desátý Čech staví k vybírání dárků velmi zodpovědně a nakupuje je postupně po celý rok. Další třetina pak začíná s výběrem dva měsíce před Vánoci. Nejvíce Čechů (48 %) se chystá nakupovat dárky na začátku adventu. Pouze necelých 8 % shání dárky teprve týden před Štědrým dnem. Nakupování dárků na poslední chvíli je tak výjimkou, protože pouhé 1 % dotazovaných nakupuje dárky až na Štědrý den, nebo dokonce až po Vánocích.

K nakupování dárků využívají Češi nejčastěji internetové obchody (43 %), dále pak velká obchodní centra (32 %) nebo přímo specializované obchody (8 %). Ostatní nakupují dárky v supermarketech nebo hypermarketech, na vánočních trzích anebo slevových portálech či dárky vyrábějí.

Důležitými aspekty při výběru e-shopu jsou pro Čechy: zkušenost s obchodem, kde dárek nakupují (52 %), reference obchodu (39 %) anebo výše poštovného (téměř 35 %). Podle průzkumu téměř 95 % lidí volí nejčastěji tuzemské e-shopy. Přesto se i u nás začíná projevovat trend nákupů zboží z Asie, kterého využívá téměř desetina Čechů. Třetí v oblíbenosti jsou evropské internetové obchody (8,4 %), následují americké (3,5 %) a slovenské (2,3 %). Pouze 4,5 % respondentů uvedlo, že nikdy na internetu nenakupuje.

Respondenti průzkumu GE Money Bank uvedli, že při nákupech přes internet upřednostňuje více než 40 % z nich platbu na dobírku, 33 % využívá převod na účet. Třetí nejčastější způsob platby je pro téměř třetinu (27 %) platba platebními kartami (9 % kreditními kartami a 18 % kartami debetními).

Oproti tomu v kamenných obchodech využívá více než 56 % Čechů platební karty. Opět ale více z nich (43 %) platí debetními kartami a 13,5 % kreditními kartami. Právě díky kreditním kartám mohou klienti GE Money Bank získat až 30 % zpět z nákupů u vybraných partnerů bene+ v rámci ČR. Výhody věrnostního programu lze čerpat ve více než 2 000 kamenných provozovnách a 35 internetových obchodech.

Hotovost využívá při platbách necelých 43 %. Méně než 1 % pak nakupuje dárky pomocí voucheru.


(16. 11. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2171)