O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Hodnocení obchodů a restaurací

Češi jsou aktivními recenzenty, hodnotí zboží, obchody i restaurace. Pro jejich provozovatele to může být přínosem, představuje to ale také rizika. Hodnocení míst se objevují i v aplikaci Yelp, kde desítky podniků mají i stovky komentářů. Přes 70 procent všech uživatelů vstupuje do této aplikace z mobilních zařízení, téměř 60 procent přidaných fotografií pochází z telefonu.

Nejčastěji Češi pomocí aplikace Yelp hotnotí obchody a restaurace. Uživatelé ale komentují i sochy nebo mosty. „Většina hodnocení se zaměřuje na restaurace, kavárny, obchody nebo lokální prodejce. Každá země má svá specifika, Češi například hodně komentují farmářské trhy, místní speciality a trendy, jako je například trdelník, salátové bary nebo polívkárny. Zaměření recenzí koresponduje se životem uživatelů. Nakupovat chodí téměř denně, v restauracích jedí několikrát za týden, ale jen zřídka kupují nové auto nebo volají zámečníka. Vedle recenzí restaurací uživatelé v aplikaci najdou i hodnocení lékařů, místních prodejců, pošt, prádelen, nebo dokonce parků vhodných třeba pro vycházky se psy,“ uvedla Michaela Plesníková, regionální manažerka Yelp.cz.

Letos v březnu by se podle očekávání autorů aplikace měl celkový počet recenzí přehoupnout přes sto milionů. K raketovému nárůstu recenzí svými hodnoceními aktivně přispívají i čeští uživatelé. „Jedním z důvodů, proč Yelp expandoval do Česka, je to, že Češi patří mezi fanoušky moderních technologií a nejaktivnější uživatele elektronických přístrojů na světě. Jen chytrý telefon má zhruba pětina Čechů. Za dva a půl roku od spuštění aplikace se počet hodnocení od českých uživatelů vyrovnává těm v jiných zemích. Někteří uživatelé patří k velmi aktivním, mají na svých profilech stovky recenzí, díky kterým nejen Češi, ale i turisté vědí, kam vyrazit nebo jakému podniku se raději vyhnout. Stejně jako v ostatních zemích jsou Češi převážně pozitivní. Přes 40 procent uživatelů hodnotí dané podniky pěti hvězdičkami, což je nejvyšší možný počet. Jednu hvězdičku má jen přes 10 procent hodnocení. Přes 70 procent uživatelů návštěvu daného podniku doporučí,“ popsala Plesníková.

Už u samotného vzniku aplikace byla vize dát uživatelům k dispozici nejen způsob, jak ostatním lidem předat své poznatky a zkušenosti týkající se nejrůznějších služeb a obchodů, ale vzájemně je propojit. Za dobu existence aplikace vzniklo několik komunit, které spolu vzájemně spolupracují a setkávají se. I Češi se do komunitního způsobu života aktivně zapojují. „Základem, čím se Yelp liší od ostatních sociálních sítí nebo webů nabízejících recenze, je skutečná komunita, která na stránkách žije. Yelpeři jsou zpravidla lidé, kteří se navzájem znají jen virtuálně, ale potkat se mohou i osobně. Rozhodli jsme se březen pojmout jako měsíc setkávání, proto řada yelperů uspořádala akce, při kterých se mohou potkat s ostatními. Například 13. března proběhne Brunch s Barborkou v Home Kitchen v Praze 5, 15. března Pivo s Vladom v Baru NaPalmě v Praze 8 nebo 30. března setkání v Creperii U Slepé Kočičky,“ uvedla Plesníková.

Yelp si oblíbili nejen uživatelé, ale i mnozí majitelé podniků. Díky aplikaci mají zpětnou vazbu a navíc pro ně doporučení od jiných uživatelů mnohdy představuje reklamu. „Registrace byla jednou z nejlepších voleb pro propagaci. Díky aplikaci jsme získali nové zákazníky a také jsme dostali snadný nástroj, jak komunikovat s těmi stávajícími. Navíc aplikace disponuje skvělými statistickými nástroji. Každý majitel nebo manažer může okamžitě vidět veškeré statistiky, jako je počet hovorů do provozovny, počet kliků na webové stránky a spoustu dalších užitečných informací,“ popsal výhody bezplatné registrace Josef Landa, majitel kavárny Cacao.


(6. 4. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2409)