O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Expanze e-shopu Allegro pokračuje, levné zboží dělá konkurenci vrásky

E-shop Allegro, který v tuzemsku vlastní i značky Mall.cz nebo CZC.cz, dále rychle roste. Počet aktivních kupujících na Allegro.cz v Česku se dle firmy ve 4. čtvrtletí loňského roku mezičtvrtletně zdvojnásobil na 1,6 milionu. Více než 500 000 z nich využívá doručení zdarma prostřednictvím služby Smart!. Na Allegro.cz lze dle provozovatele najít nabídky od přibližně 30 tisíc obchodníků.

A jak vypadá byznys společnosti v číslech? Celoroční hrubá hodnota zboží (GMV) z polských operací vzrostla o 11 % na 54,8 miliardy PLN (více než 323 miliard Kč), čímž dlouhodobě překonává nominální maloobchodní tržby. Ve 4. čtvrtletí vzrostla v Polsku meziročně o 8,5 %. Tržby z polských operací vzrostly o 19,7 % na téměř 8 miliard PLN (přibližně 47 miliard Kč), k čemuž podle zástupců firmy přispěly monetizační iniciativy zlepšující provize z prodejů i strmý růst prodeje reklamy. Ve 4. čtvrtletí došlo v Polsku k meziročnímu nárůstu o 18,4 %.

"Neustále se rozšiřující výběr zboží za skvělé ceny a komfortní nakupování posilují věrnost zákazníků a četnost jejich nákupů. Základna aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku rostla již sedmé čtvrtletí v řadě a ve 4. čtvrtletí dosáhla 14,6 milionu, přičemž průměrná GMV na aktivního kupujícího byla o 6,4 % vyšší a činila 3 739 PLN (cca 22 000 Kč) ročně," uvádějí zástupci firmy.

Allegro se také chlubí, že jeho program Smart! nabízející především doručení zdarma je nyní nejoblíbenějším benefitním programem v Polsku a Česku.

Rostoucí tržby, klesající dluhy

Rostoucí tržby v kombinaci s pokračujícím přísným řízením nákladů zvýšily podle zástupců firmy upravený zisk EBITDA z polských operací v roce 2023 meziročně o 28 % na téměř 3 miliardy PLN (17,7 miliard Kč), přičemž téměř třetina z této částky byla generována ve 4. čtvrtletí, kdy vzrostla meziročně o 28 % na 905,7 milionu PLN (5,3 miliard Kč). Celoroční marže GMV v Polsku se zvýšila na 5,4 %, přičemž ve 4. čtvrtletí dosáhla 5,8 %.

Firma rovněž upozorňuje, že zadlužení ke konci roku kleslo na 1,8násobek, tedy zpět na úroveň z doby před akvizicí MALL Group. V polovině roku 2022, těsně po koupi, činil tento ukazatel 3,5x, v prosinci 2022 pak 2,9x.

GMV skupiny včetně mezinárodních operací vzrostla v loňském roce o 11 %, zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA vzrostl o 18 %. Čísla za 4. čtvrtletí byla meziročně vyšší o 6,8 %, resp. 12,5 %.

Dvojnásobek klientů v ČR

Počet aktivních kupujících na Allegro.cz v Česku se ve 4. čtvrtletí mezičtvrtletně zdvojnásobil na 1,6 milionu. Pouhého půl roku po svém spuštění je tak podle svých zástupců Allegro.cz samo o sobě z pohledu návštěvnosti dvojkou na českém trhu e-commerce. Allegro.sk je již k dispozici zákazníkům na Slovensku.

„Allegro nyní obsluhuje téměř 20 milionů aktivních kupujících ve střední Evropě, přičemž jejich počet roste jak v Polsku, tak v zahraničí, a to s tím, jak pokračujeme v postupném rozšiřování našeho tržiště," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. „Náš průzkum ukazuje, že náklonnost kupujících k Allegru jde ruku v ruce s frekvencí nakupování. Obecně platí, že čím častěji u nás člověk nakupuje, tím je nám věrnější. Díky tomu se nám navzdory obtížnému čtvrtému čtvrtletí, kdy spotřebitelé omezovali své výdaje, dařilo lépe než většině obchodníků. A není divu, když si každý může vybrat z více než půl miliardy nabídek od stále rostoucího počtu obchodníků. Nejen, že na Allegru aktivně nakupuje více než každý třetí Polák, na naší platformě nakupuje také každá druhá polská firma. Náš model tržiště skvěle funguje i v zahraničí, kde již půl roku po spuštění na allegro.cz aktivně nakupuje přibližně 15 % české populace. Jsme silní v Polsku, posilujeme v Česku, a právě spouštíme nové tržiště na Slovensku. Usilujeme o ozdravení našich původních českých obchodů, které stále vykazují výsledky pod našimi očekáváními. Zaměřujeme se na návratnost investic do všech našich projektů a na zavádění expanzního modelu s nízkými aktivy, který se s každým spuštěním projevuje v klesajících kapitálových investicích a zároveň okamžitě podporuje pokrytí a GMV."

Polsko zatím táhne byznys

Polsko v současné době generuje 94 % obchodů společnosti Allegro a platforma je dle zástupců firmy i nadále hlavním kontaktním místem pro spotřebitele při online nákupech v Polsku. Počet aktivních kupujících v Polsku vzrostl ve 4. čtvrtletí na 14,6 milionu, zatímco jejich průměrné roční GMV výdaje meziročně vzrostly o 6,4 %.

Hodnota všech úvěrů poskytnutých Allegro Pay se ve 4. čtvrtletí meziročně zvýšila o 43 % na více než 2,6 miliardy PLN, přičemž celoroční hodnota GMV financovaná odnoží spotřebitelského financování společnosti Allegro vzrostla o polovinu na 6,7 miliardy PLN, což ji řadí mezi největší poskytovatele spotřebitelského financování v Polsku. Společnost Allegro nyní testuje nový způsob odměn pro zákazníky, a to představením nové nabídky cashbacku s názvem Allegro Cash. Všechny tyto inovace jsou zákazníkům na dosah ruky díky aplikaci Allegro.

Skupina dle svých zástupců nabízí nejširší síť výdejních míst po celém Polsku a neustále vylepšuje své vlastní možnosti doručování, aby mohla nabídnout ještě větší výběr. Spotřebitelé nyní mohou využívat více než 3 500 balíkomatů One Box, které společnosti Allegro umožňují lepší kontrolu nad jednotkovými náklady a jejich obliba se projevila v trojnásobném využití oproti předchozímu roku. Zároveň se prohloubila spolupráce se společností InPost, o čemž svědčí nedávno oznámený dodatek o množstevních slevách na rok 2024, a rozšířila se o společnou nabídku bezproblémové přeshraniční logistiky mezi Polskem a Českem.


(10. 4. 2024 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(7111)