Místopředseda Evropské komise odpovědný za dopravu Siim Kallas vyzval ke zjednodušení a vyjasnění pravidel EU o silniční přepravě. Jeho vyjádření navazuje na dnešní zprávu o integraci vnitřního trhu silniční dopravy. Podle zprávy sice v této oblasti došlo k jistému pokroku, ale odstranění zbývajících omezení by pomohlo evropskému hospodářství a zlepšilo by stav životního prostředí.
Materiály EU uvádějí, že každý den je téměř čtvrtina nákladních aut na evropských silnicích prázdná: Jsou na zpáteční cestě nebo mezi vykládkou a další nakládkou zboží. Kdyby se vnitrostátní trhy silniční dopravy více otevřely konkurenci, pomohlo by to podle zprávy omezit jízdy bez nákladu a zvýšit efektivnost v tomto odvětví.
„Současná pravidla vedou k plýtvání v evropských firmách, negativně ovlivňují všechny účastníky silničního provozu a škodí životnímu prostředí,“ uvedl místopředseda Kallas. „Potřebujeme pro odvětví nákladní dopravy jasné předpisy a zároveň dobré pracovní podmínky pro řidiče. Doufám, že příští Komise bude pokračovat tímto směrem.“
A jaké jsou hlavní závěry zprávy? Zde jsou:
A ještě vybraná fakta a čísla ze zdrojů EU:
Kdyby se omezení kabotáže zrušilo, pomohlo by to podle EU snížit jízdy bez nákladu, protože by dopravci mohli snadněji kombinovat několik nákladů a produktivně využívat zpáteční cesty. Umožnila by se tím rovněž optimalizace správy vozového parku, a tak by se zvýšila celková účinnost logistiky v evropské ekonomice. EU by tak mohla být nadále atraktivní lokalitou pro výrobu a obchod.
Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...
Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...