Engagement: Strategie pro pracovité a spokojené zaměstnance



Získat a udržet kvalitní zaměstnance je dnes složitější než kdykoli dříve. Jedním z řešení HR manažerů společností je takzvaná strategie engagementu, která se věnuje zapojení zaměstnanců ve firmě a snaží se předcházet odchodu zaměstnanců a jejich snížené aktivitě. Důležitá je spokojenost zaměstnanců na pracovišti, příjemný kolektiv, dobrá nálada. To vše pomáhá k lepšímu růstu zaměstnanců a zároveň i firem.

Engagement je výsledkem mnoha faktorů firemního života a ve velké míře jej ovlivňuje celková firemní kultura. Společnosti vytváří ideální pracovní podmínky pro stávající zaměstnance a nově nastupující rychle spojuje s firemním prostředím a kulturou. Zaměstnanci pak nemají chuť, ani potřebu z takových firem odcházet, naopak v nich podávají dobrý pracovní výkon a inspirují k tomu i kolegy v týmu. „V posledních letech začala být strategie engagementu čím dál více využívána i v českých firmách, které si potvrdily, že pohodové pracovní prostředí vytváří v zaměstnancích pouto ke společnosti. To se projevuje jak v jejich pracovním nasazení, tak ve stabilitě,“ uvádí jednatelka společnosti MgC Group Martina Jandečková.

Podle Aleny Patrovské, HR ředitelky Walmark je tato HR strategie účinná: „Firmy, které zavedly engagement jako součást celkové strategie, snížily úroveň fluktuace v průměru o více jak 40 procent. Společnosti s vysoce angažovanými lidmi vykazují v průměru 2,5 krát vyšší tržby. Společnosti s angažovanými lidmi a současně dobrými podmínkami pro práci vykazují dokonce 4,5 krát vyšší tržby než společnosti, které svým lidem některými procesy doslova brání ve výkonu.“

Při nastolování strategie engagementu je důležitá osoba lídra. Ten by měl členům týmu důvěřovat, vytvářet prostředí tolerantní k chybám a dávat možnost se z chyb poučit. Nezbytné je delegovat úkoly spolu s pravomocemi, být spravedlivý, respektovat každého zaměstnance a nezneužívat svůj status. A v neposlední řadě musí lídr stát za svým týmem a vytvářet příjemnou a tvořivou pracovní atmosféru.

Důležitost vedoucího pracovníka potvrzuje i výkonná ředitelka pro lidské zdroje společnosti NN Soňa Schwarzová: „Manažer je pro nastolení sociální pohody v týmu zcela zásadní. Důležité je, aby se o lidi upřímně zajímal a byl jim vždy k dispozici, když potřebují jeho radu nebo pomoc. Je pro ně přirozeným vzorem a to v dobrém i ve zlém. V takovém prostředí se lidé cítí dobře a mohou se soustředit na svou práci a podávat ten nejlepší pracovní výkon.“ O svých zkušenostech, nejenom v engagementu, přednášely významné české HR ředitelky na březnovém workshopu MgC Group pro HR manažery velkých společností.

Engagement by se podle odborníků měl šířit celou strukturou společnosti. Za jeho úspěchem stojí nejenom zmínění výborní lídři, ale napomáhá mu dobrá interní komunikace, snaha hledat při náboru již motivované lidi, a zároveň nastavení firemní vize, na kterou mohou být lidé pyšní. Ideální je mít definované firemní hodnoty, které nejsou jen napsané na zdech, ale také se každý den žijí.

"Důležitá je rychlá a otevřená komunikace. Plány na rozvoj engagementu by měla řešit celá firma, nejen vedení, a to například pomocí focus group. I do tvorby strategie by měl být zapojován širší tým, který se pak cítí součástí firemní myšlenky. Dobré pracovní místo je to, kde si zaměstnanci navzájem důvěřují, věří v to, co dělají a společnou práci si užívají. To bych přála všem pracovním týmům," dodává manažerka Martina Grygar Březinová.


(2. 5. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4608)