O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

E-mailový marketing se stále vyplácí

E-mail marketing prý poskytuje stále nejlepší návratnosti (ROI) v digitálním marketingu. Zjistili to alespoň zástupci Adastra a Econsultancy v posledním průzkumu Email Marketing Industry Census. Na druhém místě se těsně umisťuje SEO (optimalizace pro vyhledávače). Průzkum vychází z odpovědí více než sedmi set marketérů a upozornil na něj Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

73 % dotazovaných uvedlo, že e-mail marketing nabízí skvělou nebo dobrou návratnost investic, o SEO totéž uvádí 72 % dotazovaných. V obou případech je nutné zdůraznit, na základě letitých praktických zkušeností, že obě tyto kategorie digitálního marketingu bývají často podceňované nebo je jim věnována nedostatečná pozornost.

Na třetím místě v žebříčku návratnosti je dlouholetá stálice, obsahový marketing (63 %) následovaný placenou reklamou ve vyhledávačích (60 %). Dlouhou cestu k vysoké návratnosti má mobilní marketing, ten zmínilo 46 % dotazovaných a potíže se sociálními médii se projevují i v tom, že zde je považuje za dobré v návratnosti investic 44 %.

Na posledním místě se umístila klasická display reklama, skvělou či dobrou návratnost tam označilo pouze 35 % dotazovaných.

Rostoucí využívání e-mail marketingu i zvyšující se spokojenost s výsledky souvisí i s tím, že do e-mail marketingu dlouhodobě stoupají investice, byť zdaleka ne tak, jak by to odpovídalo možnostem a také tomu, že e-mail marketing je jedním z nejlepších nástrojů na přímé zvyšování prodeje, věrnosti i pozice značky. Uvážíme-li, že podle studie DMA je průměrné ROI u e-mail marketingu až 38:1, tak je zřejmé, že pozornost věnovaná e-mailingu by měla být mimořádná.

Nejvíce se dnes v e-mailovém marketingu firmy věnují základní segmentaci (výzkum uvádí 80% podíl), optimalizaci pro mobilní zařízení (73 %), údržbě e-mailových databází (57 %). To, že na konci žebříčku se s 18 % nachází snaha určit skóre jednotlivých adresátů bohužel ukazuje, že právě v pokročilejší práci s e-mailovými adresami a dalšími dostupnými informacemi k nim jsou ještě velké mezery.

Výzkum se v závěrech shoduje také se zkušenostmi z Česka, v e-mail marketingu je možné docílit vysoké návratnosti, ale firmy velmi často zaostávají už v tom, zda a jak ji dokáží měřit. Platí stále to, že do e-mail marketingu jdou investice mnohdy nedostatečné a potíže se objevují i v nutnosti přizpůsobit tomu jak různorodá zařízení používají příjemci. Největší mezery jsou ale v personalizaci a přizpůsobení obsahu e-mailů příjemcům, které je nejčastěji způsobeno nedostupností či nemožností získání kvalitních dat z informačních systémů.

Zásadní otázkou zůstává, co v e-mail marketingu způsobí nástup GDPR v květnu 2018.

Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit

 


(22. 1. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3753)