O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

E-commerce ve Střední Evropě: V minulém roce rostla o 23 %

E-komerci se daří. Aktuální údaje za minulý kalendářní rok to jen potvrzují. S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve Střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami EUR tvoří Střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě. O tento růst se postaralo 68 milionů Evropanů, kteří si v minulém roce zakoupili zboží či služby po internetu.


Uvedené údaje vyplývají z nejnovější studie Central Europe B2C E-commerce Report připravené asociací Ecommerce Europe, jejíž nedílnou součástí je také česká Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Stejně jako v dalších oblastech, také v e-commerce dominuje našemu regionu Německo, které v roce 2013 dosáhlo obratů 63,4 miliardy EUR. To je tedy 68% ze středoevropského celku, za kterým stojí internetové populace čítající 70,5 milionu uživatelů.

Podíl České Republiky oproti tomu dosáhl 2,25 %. „Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. To je však dáno celkovou sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Nejvíc v e-shopech utratí Rakušané a Švýcaři

Oproti celkovým hodnotám je zajímavé porovnání s průměrnou útratou na jednoho spotřebitele. Ta je ve Střední Evropě 1379 EUR, což je o něco méně než průměr celé EU – 1500 EUR. V regionu pak kralují Rakušané (2122 EUR) a Švýcaři (1789 EUR), bronzová příčka patří Němcům (1789 EUR). Z ekonomik, které jsou ČR bližší, si vedou Češi nejlépe – za rok utratí na síti v průměru 617 EUR.

„Tyto údaje potvrzují, že se české e-commerce daří,“ říká Jan Vetyška a dále doplňuje: „Myslím, že Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %.“


(4. 12. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1557)