O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Digitální marketing je (samozřejmě) na vzestupu

Čtvrtinu výdajů na marketing spolkne v letošním roce podle analytiků společnosti Gartner takzvaný digitální marketing. V příštím roce by pak objem prostředků na něj vynaložených měl vzrůst o 8 %, přičemž u firem, které plánují navýšit tyto prostředky, půjde v průměru o 17 %. Většina výdajů půjde do on-line inzerce, více však porostou další formy marketingových aktivit.

Podle průzkumu Gartneru, který proběhl mezi více než třemi stovkami firem v USA, v Kanadě a ve Velké Británii, utrácely letos firmy za marketing v průměru 10,2 % svého obratu a polovina z nich plánuje pro příští rok zvýšení těchto výdajů. Obecně pak podle analytiků platí, že čím větší firma, tím větší procentuální výdaje (vzhledem k obratu) na marketing.

Jestliže výše mluvíme o digitálním marketingu, Laura McLellanová z Gartneru upozorňuje, že se stejně již hranice mezi tím klasickým a tím digitálním stírají. Výrazným trendem je však podle ní posun k samoobslužným (digitálním) nákupním modelům, což umožňuje snižovat rozpočty na klasické modely prodeje. V oblasti digitálního marketingu je pak podle analytiků hlavním trendem automatická alokace rozpočtu tak, aby byla za co nejnižší cenu zasažena co největší skupina (potenciálních) klientů. Kromě on-line inzerce firmy pochopitelně sázejí také na přímou komunikaci prostřednictvím sociálních sítí nebo na stále populárnější – a stále dokonalejší – mobilní aplikace.

A když už jsme u informačních technologií, jen připomínám, že v tomto měsíci vychází také náš speciál věnovaný datovým centrům.

 

Petr Mandík, editor OnBusiness.cz


(10. 11. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1519)