O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Česká e-komerce: 40 000 e-shopů a obrat 118 miliard korun

Přes čtyřicet tisíc e-shopů a celkový obrat e-komerce 118 miliard korun - to je obrázek stavu české e-komerce tak, jak jej nabízí nový portál Ceska-ecommerce.cz. Projekt, který v reálném čase monitoruje počet online obchodníků, obraty, nejprodávanější zboží a jiné veličiny, spustila společnost Shoptet ve spolupráci se Zboží.cz.

Čtyřicet tisíc e-shopů v ČR zřejmě znamená, že v tuzemsku existuje v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Letos se přitom očekává meziroční nárůst o 5,2 % a do tří let má počet e-shopů přesáhnout padesát tisíc. Raketově roste i jejich celkový obrat, který má za rok 2017 dorůst 118 miliard korun, což znamená plus ve výši 18 % oproti loňskému roku.

Web Ceska-ecommerce.cz sleduje i poptávku po jednotlivých kategoriích zboží, třeba že prodej altánů a zahradních domků meziročně narostl o 3 042 %. Poskytuje také přehled o používaných technologických řešeních či procentuální přehled zařízení, ze kterých lidé nakupují. Zajímavý je kupříkladu vývoj preferovaných způsobů platby, mezi nimiž dominuje dobírka a hrazení bankovním převodem (v obou případech 34 %). Zatímco však podíl „offline“ placení, tedy dobírkou a osobně při vyzvednutí, dlouhodobě klesá, platby převodem a kartou online jsou na vzestupu. Nejčastěji pak bývá doručení zboží svěřeno České poště (43 %) a v pomyslném žebříčku na druhém místě je s velkým odstupem PPL se 14 %. Osobně si lidé zboží vyzvedávají v 6 % případů, přičemž toto číslo mírně stoupá.

„Díky naší pozici na trhu máme mimořádně ucelený přehled o české e-commerce. A chceme se o naše data podělit s veřejností také proto, že nám údaje vydávané některými subjekty nepřijdou vždy zcela relevantní,“ shrnuje důvod spuštění projektu Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Manažer cenového srovnávače Zboží.cz Milan Šmíd k tomu dodává: „Naše spolupráce se Shoptetem trvá už řadu let, proto spolupráce na projektu jako je tento je pro nás jejím přirozeným pokračováním. Jsme rádi, že spojením našich společných informací vzniklo jedinečné místo, které umožňuje zvýšení informovanosti odborníků i laiků o aktuálním dění elektronického obchodování.“

Ceska-ecommerce.cz je zajímavým zdrojem informací mimo jiné porto, že na řešení od Shoptetu podle jeho porvozovatelů běží více než 12 tisíc českých e-shopů a Zboží.cz je významným srovnávačem cen. Spolu se spuštěním portálu začnou vycházet také pravidelné čtvrtletní zprávy. Stejně jako samotný web mají ambici poskytnout nejpřehlednější a nejucelenější odhad stavu českého elektronického obchodu u nás.


(6. 12. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3647)