Češi letos v létě rekordně utráceli za pivo



Letošní tropické léto dosud vedlo nejen k teplotním rekordům, ale také k zatím nejvyšším prodejům piva v České republice. Maloobchodni tržby dosáhly v červenci přes 1,67 miliardy korun, což představuje celkovou spotřebu 70,5 milionu litrů piva. Údaje vyplývají ze sledování společnosti Nielsen zabývající se výzkumem trhu v ČR a ve světě.

„Ve srovnání s minulým rokem vidíme od letošního května navýšení prodejů o více než desetinu. Tržby za pivo se vyšplhaly k 5,4 miliardám korun. Očekáváme, že letošní maloobchodní tžby budou skutečně rekordní,“ říká Michal Elšík, senior konzultant společnosti Nielsen specializující se na pivní trh. Celkově za posledních dvanáct měsíců dosáhly tržby za pivní nápoje hranice 17,8 miliard korun a meziročního růstu o 7,3 % v hodnotě. Pivo je tak i nadále vůbec nejvíce nakupovanou potravinářskou kategorií na domácím trhu „Růst celkové spotřeby vidíme nejen u samotného piva, ale také u pivnich mixů označovaných jako radlery. Těch se za poslední tři měsíce prodalo o 28 % více než loni, dohromady za 397 milionů korun. Stejně tak roste poptávka i po ciderech, které jsou u nás ve většině případů distribuovány velkými pivovarnickými skupinami. Tržby dosáhly 200 milionů korun a růstu 12 %“, dodává Michal Elšík.

Letošní červenec byl u piva rekordní také z pohledu obalového materiálu. Přestože se většina piva nejčastěji nakupuje ve vratném skle (61 % podílu v objemu), meziročně dramaticky rostou prodeje piva v plechu. „Ve srovnání s červencem 2016 stoupl obrat za pivo v plechu o 85 %, naopak plast coby obalový materiál klesá,“ upřesňuje Michal Elšík

V prodejích nadále vedou výčepní piva, označovaná jako desítky, které na celkovém objemu spotřeby drží podíl 51 %. Za poslední dva roky však tento segment zaznamenal objemový pokles o téměř deset procent ve prospěch silnějších piv. „Největší růst je jasně vidět u ležáků, tedy u tzv. jedenáctek a dvanáctek, jejichž spotřeba narostla o více než pětinu“, říká Michal Elšík a dodává: „Podobně došlo k boomu u nealkoholických radlerů. Ty překonaly tradiční alkoholické varianty a prodá se jich již dvakrát tolik.“ I přes propad prodejů v minulých letech tak dochází opět k nastartování prodejů pivních mixů. Během posledního roku prodeje generují 836 milionů korun. Růst je tažen především právě oblibou nealkoholických variant a nově uváděných výrobků.


(20. 9. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4216)