O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Central Group: Byty v Praze teď kupují hlavně ženy

Zatímco před devíti lety každý druhý byt v Praze koupil muž a třetinu tvořili manželské páry, data za první pololetí 2017 ukazují, že se situace za poslední roky výrazně změnila. V posledních třech letech mají největší zastoupení ženy s průměrným věkem 40 let. V polovině roku 2017 bylo zastoupení žen u koupě bytu 41procentní. Vyplývá to ze statistik společnosti Central Group v jejích projektech.

Uvedená statistika je zajímavá nejen pro developery, ale také pro další dodavatele zboží souvisejícího s bydlením. Může totiž v některých případech znamenat nutnost pozměnit marketingovou strategii.

„Myslím, že tento zajímavý trend si lze vyložit hned několika způsoby. Ženy se daleko více v posledních letech soustředí na svoji kariéru, a přestože mají obvykle nižší platy než muži, dovednou se bez problémů poměrně brzy postavit na vlastní nohy. Vlastní bydlení zároveň berou jako určitý vklad do budoucna,“ vypočetla důvody trendu výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Ženy mohou v případě založení rodiny a následnému stěhování do většího rodinného bytu efektivně využít příjem z pronájmu bytu jako doplňkový zdroj rodinného rozpočtu.

K největšímu zlomu došlo podle Central Group v roce 2014, tedy v době, kdy ceny bytů v Praze teprve čekala jízda vzhůru. Tehdy mezi zákazníky Central Group výrazně ubyly zejména manželské páry, které kupují byt do společného jmění manželů. Meziročně se jednalo o propad o více než 15 procent. Propad podílů u manželů bude podle Central Group zřejmě pokračovat i nadále.

„Kvůli rostoucím cenám bytů v Praze nepředpokládám, že by se podíl kupujících z kategorie manželských párů zlepšil. Aktuální nedostatek bytů, vysoké ceny rodinných bytů a omezení na straně hypoték zcela jistě oživení u této cílové skupiny nepřinese,“ odhadla další vývoj Tomášková. Naopak podíl žen od roku 2013 stabilně roste a od roku 2015 je kupujících žen u Central Group už většina.

Ženy často kupují byt také jako investici, kdy ukládají vlastní peníze na horší časy. Ze statistik Central Group vyplývá, že preferují malé byty, které lze velmi snadno pronajímat a na které je možné celkem snadno získat hypotéku. Jsou také ideální jako tzv. startovací bydlení pro jejich děti.

Z výzkumu Central Group také plyne, že ženy hrají důležitou roli při vybírání společného bydlení. Role jsou většinou rozděleny tak, že muži řeší technické parametry bydlení a administrativu související s financováním, zatímco ženy jsou aktivní při výběru efektivního dispozičního řešení. „Hlavní slovo mají také u volby interiérového vybavení a záleží jim na celkovém sladění jednotlivých prvků. I proto tráví při návštěvě našeho klientského centra nejvíce času zejména ve vzorkovně, kde s našimi odborníky detailně probírají nejrůznější kombinace vnitřního vybavení,“ doplnila Tomášková.


(22. 11. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3589)