O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Byty za 20 milionů a více se v Česku prodávají stále lépe

Lidé mají stále větší zájem o velmi drahé byty v luxusních projektech, například těch, které jsou v centru Prahy. Společnost Central Group, největší domácí rezidenční developer, zaznamenává výrazný příklon v poptávce směrem k luxusnímu bydlení již více než dva roky. Známe detaily.

„Zatímco ještě v polovině roku 2014 tvořily nadstandardní byty s cenou nad 60 tisíc m2 jen málo přes čtvrtinu, dnes se prodává skoro 60 procent bytů za takovou cenu,“ řekl šéf Central Group Dušan Kunovský. Rostou sice ceny bytů především kvůli prodejnímu boomu a stále omezenější nabídce, na druhou stranu se ale cenová hladina zvyšuje právě také tím, že developeři do prodeje zařazují daleko větší počet luxusních projektů blíž centru Prahy. Tomuto trendu uzpůsobil největší domácí rezidenční developer svou nabídku a v současnosti tvoří zhruba 30 procent jeho prodaných bytů ty z kategorie vysoce nadstandardních a deset procent dokonce zcela exkluzivní byty tzv. prémiového standardu.

Aktuálně nejdražší byt v nabídce Central Group, čtyřpokojový luxusní byt s velkou terasou v Rezidenci U Muzea přímo nad Václavským náměstím za 33,7 milionu korun, na svého majitele ještě čeká. Již ale probíhají jednání s vážným zájemcem. Několik bytů za desítky milionů korun už přesto developer prodal. Na jaře například jeden z luxusních mezonetových bytů 5+kk v projektu Rezidence Park Nikolajka za 26,4 milionu korun, nedávno další 5+kk v tomto projektu za více než 20 milionů. Zájemce už je také o nejdražší byt na Nikolajce, penthouse 5+kk za 32 milionů korun. „Každodenní chleba to pro nás ještě není, ale stále častěji jednáme s kupujícími, kteří jsou ochotni za své bydlení utratit dvacet a více milionů korun,“ vysvětlil Kunovský.

Luxusní bydlení bývá dokončené

Požadavky takových klientů jsou dle Central Group od těch běžných kupujících odlišné, nikoli ale dramaticky. Chtějí bydlení v lokalitě, která kombinuje jak klid a zeleň, tak blízkost ruchu velkoměsta, tedy dobrou dostupnost a bohatou občanskou vybavenost. Zatímco střední segment se spokojí s dobrou dostupností na jakoukoli stanici metra, nadstandardní a luxusní segment klientely vyžaduje jen ty nejoblíbenější čtvrti a v nich navíc zcela unikátní lokality.

Podstatným rozdílem je, že lidé, kteří jsou ochotni za bydlení utratit mnohamilionové částky, chtějí dům a byt, do kterého plánují investovat, vidět předem. To znamená, že byt kupují raději až v dokončeném projektu. Požadavkům na individualizaci finálního provedení developer vyhoví tak, že podlahy, zárubně a dveře nedokončí a budoucí majitel má možnost si jejich barevnost vybrat podle vlastního vkusu. Naproti tomu lidé ve středním segmentu zatím stále dávají přednost nižší ceně, kterou developerům umožňuje dosahovat mimo jiné i prodej bytů ještě ve fázi výstavby.

Plně dokončené proto Central Group prodává téměř všechny projekty v nadstandardním a všechny v prémiovém segmentu. V Rezidenci Park Nikolajka, kde se byty v poslední etapě začaly prodávat teprve letos v březnu, je vyprodáno již přes 60 procent nabízených bytů, v Rezidenci U Muzea, která se prodává od poloviny dubna, je prodána polovina bytů. Hitem letošního roku je Rezidence Břevnovské centrum, kde po čtyřech měsících prodeje zbývá necelá čtvrtina bytů. V největší bytové stavbě v Česku, právě dokončené Residenci Garden Towers je nyní posledních deset procent z nabízených bytů. Na velký zájem o luxusnější bydlení Central Group reaguje rozšířením nabídky bytů této kategorie. Chystá proto projekty například v Libni, v Holešovicích, na Smíchově, v Košířích nebo ve Vysočanech.

Statistiky zájmu o luxusní bydlení

Vyšší poptávku po luxusním bydlení v posledních dvou letech ukazují také statistiky, které zpracovává Central Group spolu s Trigemou a Skanskou Reality. V pololetí dosáhl podíl prodaných nadstandardních bytů, tedy těch s cenou nad 60 tisíc korun za m2, u pražských developerů již 56 procent. Střední segment s cenou mezi 40 a 60 tisíci pak tvořil 43 procent. Levné byty s cenou do 40 tisíc korun za m2 se dle zprávy Central Group téměř neprodávají.

Nutno dodat, že ne každému developerovi se prodej drahých bytů daří. Jeden ze známějších developerů například doslova před několika dny raději dosud neprodané větší a dražší byty ve svém rozestavěném projektu rozdělil na řadu bytů menších a levnějších, které poté nově zařadil do nabídky.


(30. 9. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2736)