O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Vykročte vpřed: Pozoruhodné IT produkty 2021
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Bezpečnost je zásadní - bez záplat softwaru vaše firma riskuje pověst i peníze

Čím více aplikací, utilit a mobilních zařízení, tím více zranitelností ve firemních sítích a rizik potenciálních útoků. K vytvoření efektivního systému pro správu softwarových aktualizací je potřeba splnit řadu bodů, které umožní zvýšit zabezpečení firemních IT, snížit rizika napadení a zároveň splnit přísné požadavky ze strany nejrůznějších regulačních nařízení.

Vytvoření funkčního systému je stále naléhavější, když např. vloni došlo k opětovnému nárůstu softwarových zranitelností, jak u operačních systémů, tak u stolních i mobilních aplikací. Vloni bylo zaznamenáno celkem 16 555 zranitelností, tj. o 12,5 % více, než v roce 2017, kdy bylo zjištěno 14 714 zranitelností. Nejvíce nových zranitelností bylo zaregistrováno v operačních systémech Debian Linux, Google Android, Ubuntu Linux a ve firmwaru Qualcomm, z aplikací potom Mozilla Firefox a Adobe Acrobat Reader.

6 kroků k efektivní správě aktualizací dle zkušeností společnosti GFI Software zahrnuje:

> Stanovit pravidla pro softwarové záplatování (patch management) v organizaci – zahrnuje stanovení rozsahu záplatování, termínů a výjimek, a správu aktualizovaného inventáře aktiv.

> Stanovit zodpovědnost za identifikaci záplat a jejich distribuci v rámci organizace – znamená stanovit tým či osobu zodpovědnou za správu rizik, hodnocení zranitelností, testování záplat a jejich instalaci.

> Ověřovat instalace aktualizací a řešit závady – Efektivní správa aktualizací nezapomíná ani na ověření, které zajistí funkčnost záplat po instalaci, a na řešení případných závad.

> Automatizovat v co nejvyšší míře – Manuální aplikovaní záplat není dlouhodobě udržitelný́ postup, cestou k efektivní správě je automatizovaná aplikace aktualizací, pokud možno vícefázová.

> Vytvořit si databázi nápravných opatření – Databáze rizik, nápravných opatření a výjimek ze záplatování pomůže udržet přehled a kontrolu nad procesy správy aktualizací.

> Kontrolovat efektivitu systému pro správu aktualizací – Výkonnost systému se muže měřit průběžným vyhodnocováním např. vyspělosti systému pro správu záplatování, nákladů na zavedení a provoz systému, a shody s regulačními požadavky.

„Efektivní správa aktualizací je klíčovou součástí každé strategie kybernetické bezpečnosti.,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej GFI Software v ČR a na Slovensku. „Systém aktualizací postavený na technických nástrojích umožňující automatizaci procesů záplatování přináší vyšší bezpečnost, vyšší produktivitu zaměstnanců, lepší fungování IT infrastruktury, vyšší shodu s regulačními požadavky a v celkovém důsledku i nižší náklady.“


(31. 10. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4902)