O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Bezkontaktní karty na vzestupu: Útraty jsou násobné, preferovány jsou potraviny

V České republice je v současné době 1,2 milionu bezkontaktních karet Visa a 24 tisíc bezkontaktních terminálů, v celé Evropě pak nyní bezkontaktní platby akceptuje milion prodejních míst. Ukazují to poslední údaje společnosti Visa Europe. Zástupci konkurenční asociace MasterCard k tomu dodávají, že téměř tři čtvrtiny majitelů či potenciálních uživatelů bezkontaktních platebních karet by uvítaly možnost platit bezkontaktně v obchodech s potravinami a supermarketech, na druhém místě se v žebříčku popularity umístila veřejná hromadná doprava.

Průzkum MasterIndex také ukázal, že mezi další místa s výborným potenciálem pro zavedení bezkontaktního placení patří pohostinství, bary, kavárny a restaurace s rychlým občerstvením, kde by ho využívalo 57 % respondentů. Rychlejší a pohodlnější placení by 53 % lidí uvítalo také na benzinových stanicích.

Počty bezkontaktních karet rostou

Podle posledních údajů společnosti Visa Europe bylo za posledních 12 měsíců (srpen 2012 až červenec 2013) v Evropě uskutečněno 211 milionů transakcí prostřednictvím bezkontaktních karet Visa. Měsíční útraty činily v červenci letošního 285 milionů eur, což je šestinásobek oproti roku loňskému. To dokládá, že spotřebitelé si již zvykli používat bezkontaktní platbu.

Kromě výše zmíněných údajů pro ČR přidejme ještě ty pro Slovensko: 2,1 milionu bezkontaktních nákupů v červenci 2013, více než 1,6 milionu bezkontaktních karet (v červenci 2012 jen 713 000), 13 065 bezkontaktních terminálů (v červenci 2012 jich bylo 6 536).

Během 12 měsíců od reklamní kampaně Flow Visa, jejíž tváří byl nejrychlejší muž planety Usain Bolt, bylo prostřednictvím bezkontaktních karet Visa utraceno 1,8 bilionu eur s průměrnou výší platby 8,63 eur. Držitelé bezkontaktních karet mohou v prodejních místech platit rychle - pouhým mávnutím své karty nad bezkontaktní čtečku, a to za nákupy do výše 500 Kč.

A třeba obyvatelé Liberce mohou využívat výhod bezkontaktního placení ve veřejné dopravě již od roku 2012. Multifunkční platební karta Citi Opuscard jim slouží nejen jako průkaz v MHD, ale také jako průkazka do knihovny a mohou s ní využívat i výhod slevových programů. Ve slovenském hlavním městě zase lidé využívají Bratislavské městské karty, která tam úspěšně funguje již třetím rokem. Kromě vyřešení starostí s placením u obchodníků, jízdným a průkazem do knihovny přináší obyvatelům Bratislavy i slevy do muzeí, galerií, zoo a u mnoha komerčních partnerů.

Růst bezkontaktního placení bude zřejmě pokračovat

Průzkum MasterIndex také zjistil, že nadpoloviční většina respondentů by měla zájem o zabudování bezkontaktní technologie do svých mobilních telefonů a klasických platebních karet. Pro tuto možnost se shodně vyjádřilo 55 % dotazovaných. Pětina lidí (21 %) by uvítala možnost mít bezkontaktní kartu např. na přívěšku na klíče.

"Před rokem jsme zahájili bezkontaktní kampaň 2012 s cílem zvýšit povědomí veřejnosti o bezkontaktní technologii, o pohodlí a flexibilitě, která se výrazně projevuje v každodenních platbách. Jsme potěšeni, že tato technologie je v současné době tak často používaná po celé Evropě, neboť spotřebitelé již získali důvěru platit touto technologii v běžném životě. Zároveň nás těší, že do konce tohoto roku budou bezkontaktní platby dostupné i v řadě dalších nových obchodů,“ dodává pak k tématu Mark Austin, viceprezident a šéf divize bezkontaktních plateb ve společnosti Visa Europe.


(14. 10. 2013 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(120)