7 věcí, ve kterých musíte jasno, než se pustíte do podnikání



Pustit se do podnikání, to je velké rozhodnutí. Někteří začnou jen tak zlehka, při práci, respektive spíše po práci, jiní se do toho pustí po hlavě, na plno, a jsou si jistí tím, že uspějí. Ať patříte do jedné či druhé skupiny lidí, kteří se rozhodují o budoucím podnikání, vždy si musíte udělat jasno v několika základních skutečnostech.

1. Mezera na trhu a nápad


Pokud chcete uspět ve svém novém podnikání, je základním předpokladem, že najdete mezeru na trhu. Tedy místo, segment či čas, kde chybí přesně ty služby nebo ty produkty, které vy chcete nabízet (a prodávat).

K nápadu je nutno přidat další podrobnosti, jakou je cílová skupina vašeho podnikání (kdo bude vaše služby nebo produkty kupovat), jak o sobě dáte vědět, jak budete to, co prodáváte, balit a doplňovat o další služby, design, prostředí či cokoliv jiného, co vás dokáže odlišit od (případné) konkurence.

2. Motivace

Ta je stejně důležitá jako samotný nápad. Motivace je to, co vás požene dál i v horších dnech, týdnech a měsících, kdy se zrovna dařit nebude. A její nedostatek vaše podnikání spolehlivě položí. Podnikání totiž nemusí být to správné rozhodnutí pro každého.

Aby se podnikání opravdu dařilo a abyste byli schopní překonat i horší časy, musí pro vás být nápad, který chcete realizovat, vaším snem, touhou, cílem, pro který jste a budete ochotni hodně obětovat. A věřte, že zrovna zbohatnutí nebo touha po snadném uživení rodiny není tou správnou motivací k podnikání.

3. Předpoklady k podnikání

Než se do podnikání opravdu pustíte, zcela realisticky zhodnoťte své předpoklady pro podnikání. Ty jsou jednak vrozené, jednak získané vlivem okolí. Podnikatel potřebuje konkrétní charakterové rysy, aby byl schopen nejen ustát problémy v podnikání, ale třeba pak i nečekaný úspěch.

Podle výzkumu společnosti Ernst & Young, který proběhl mezi 657 nejúspěšnějšími podnikateli z celého světa, se ukázalo, že klíčové jsou tři předpoklady: vize, vášeň a zaujetí pro věc. Nesmí chybět ale ani čestnost, novátorství, schopnost jít do rizika či odolnost. A flexibilita – časová i finanční.

4. Financování

Financování mnohdy zadupe i dobré nápady do země. Spousta z nás nemá k dispozici dost finančních prostředků na to, aby utáhla první rok podnikání, případně inovaci v dalších letech. Začátek podnikání je totiž většinou nejvíce prodělečný – je nutno zainvestovat do počátečního vybavení, někdy i školení či kurzu. Nákup materiálu či prostoru k podnikání také nemusí být zrovna levný.

Banky nejsou začínajícím podnikatelům zrovna nakloněny. Těm, kdo podnikají teprve prvním rokem, respektive těm, co se teprve rozjíždějí, půjčí málokterá z nich. Jsou tu ale i jiné možnosti, například nebankovní půjčky online, které jsou snadno dostupné a rozhodně vás jejich poskytovatelé nebudou soudit za to, že teprve začínáte. Věnujte pozornost srovnání půjček. Soustřeďte se zejména na celkovou přeplacenou sumu a na poplatky spojené s případnými změnami ve splácení.

5. Pojištění

Pokud máte nápad, jste i pomocí půjčky nebo vlastních prostředků dostatečně zafinancováni, je k vašemu prospěchu rozmyslet si i možnosti pojištění. Nešťastná náhoda nebo neplatiči dokáží totiž zlikvidovat každý sen a odhodlání, ať jsou sebevětší.

Až budete hledat to pravé pojištění, určitě se soustřeďte nejen na pojistné platby a pojistné plnění. Podrobně si projděte i výluky z pojištění. Pojištění faktur také nebude k zahození. Alespoň z počátku, než poznáte své velké zákazníky lépe.

6. Účtování

Kdo vám povede účetnictví? Zvládnete to sami nebo v rodině? Najmete si účetní sílu na plný nebo částečný úvazek, případně požádáte o tyto služby firmu, která je nabízí?

7. Webovky

Bez těch to opravdu nepůjde. Kdo dnes není na internetu, ten jakoby nebyl. A v podnikání to platí dvojnásob. Takže si rozmyslete jednak základní podobu webu, jeho složitost a možnosti. Jednak ale i hosting.

Musíte si totiž udělat alespoň pro začátek jasno v tom, zda chcete začít jednoduše a zdarma na portálech, které vám poskytnou své místo za lomítkem a vaši stránku naplní reklamami na jiné firmy, co jim za reklamu zaplatí. Anebo si raději připlatíte a budete fungovat na vlastní webovce a reklamy si budete vkládat sami a jen od těch, kteří za to zaplatí vám. Podobu webu si navíc určíte sami a přizpůsobíte ji přesně podmínkám, které vaše podnikatelská činnost vyžaduje.

Někdo vám tu webovku také musí spravovat – nebo to zvládnete sami? I tohle si totiž budete muset dobře rozmyslet.

(Partnerský příspěvek; foto: partner)


(19. 9. 2017 | redakce2)


Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>
Drobné
Mám obavu, že u většiny nákupů ty drobné nebudou stát za trable, které s tím budou spojené. Z lenosti si...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3471)