5 způsobů, jak snížit vaše náklady na konverzi v reklamách na Facebooku



Není žádným tajemstvím, že ceny reklam na Facebooku neustále rostou. I když jste byli zvyklí v minulosti zaplatit za kliknutí jen pár korun, nyní jsou jich často potřeba desítky za jedno kliknutí. Vysoká cena za proklik zvyšuje náklady na konverzi a činí tak PPC kampaně méně profitabilními. Před mnoha obchodníky tak vyvstává těžká volba - Platit více za získání konverze nebo úplně opustit PPC a vyzkoušet organické strategie?

Naštěstí existuje i třetí možnost. Místo úplného opuštění PPC a Facebook reklam začněte optimalizovat návratnost investic - ROI. Jinými slovy, neutrácejte více, utrácejte chytřeji.

Co to znamená? Zde je pět způsobů, jak můžete začít investovat do reklamy chytřeji a snížit tím náklady na konverzi v PPC reklamě na Facebooku.

1. Najděte nejvýkonnější demografické skupiny

Pokud jste v minulosti provozovali PPC kampaně na Facebooku, máte přístup k cennému souboru dat, který vám může pomoci drasticky snížit náklady na reklamu. Konkrétně se můžete dozvědět, s jakou demografickou skupinou mají vaše reklamy nejlepší výkon, a poté se na dané konkrétní publikum více zaměřit.

Chcete-li zjistit, jak se vaše reklamy zobrazovaly v různých demografických údajích, přejděte do části Správce reklam na své stránce a klikněte na „Zobrazit žebříčky“.

Odtud můžete vidět, jak se vaše reklama zobrazovala podle pohlaví a napříč různými věkovými skupinami.

Jakmile určíte demografické skupiny, které fungovaly nejlépe, můžete své publikum zúžit tak, aby zahrnovalo lidi pouze s těmito demografickými charakteristikami. Díky tomu nebudete plýtvat penězi na lidi, kteří se o vaši nabídku nijak zvlášť nezajímají.

Jedna rychlá poznámka: Při hodnocení výkonu vaší reklamy napříč demografickými údaji si položte kritickou otázku „proč?“. Jinými slovy, proč vaše reklama fungovala dobře s jednou skupinou a špatně s jinou skupinou? Odpověď na tuto otázku vám může pomoci vylepšit reklamy tak, aby dokázaly lépe oslovit cílové publikum.

Řekněme například, že jste firma nabízející online službu, pro kterou se snažíte získat více uživatelů. Když se podíváte na výsledky vaší reklamy na Facebooku, zjistíte, že dosáhla pouze minima konverzí u mužů starších 55 let.

Je možné, že vaše reklamní kreativa oslovovala spíše mladší demografické skupiny nebo že muži ve věku nad 55 let prostě nemají zájem o typ služby, kterou nabízíte. Vyzbrojeni těmito informacemi můžete zastavit zobrazování reklamy pro tuto konkrétní demografickou skupinu a zaměřit se na ty, kteří s největší pravděpodobností budou mít o váš produkt zájem. Umožní vám to snížit náklady na reklamu na Facebooku, protože svůj rozpočet investujete do zobrazování reklamy nejlépe fungujícím demografickým skupinám a vyřadíte průměrné a podprůměrné.

2. Zjednodušte vstupní stránku

Jen málo věcí zhoršuje konverzní poměr více než příliš komplikovaná vstupní stránka. Obecně řečeno, čím jednodušší a jasnější je vaše vstupní stránka, tím vyšší bude váš konverzní poměr. Čím složitější a hůře pochopitelná je, tím méně lidí se rozhodne provést požadovanou konverzní akci.

Jak tedy můžete vytvořit jednoduchou, ale vysoce efektivní vstupní stránku? Zde je několik doporučení:

  • Zajistěte, aby vaše vstupní stránka měla pouze jeden cíl - prodej produktu, registrace do newsletteru nebo jiný způsob generování potenciálních zákazníků. K tomuto cíli by měla přispět každá položka na stránce. Pokud se na vstupní stránce pokusíte provést více než jednu věc, váš konverzní poměr výrazně poklesne.
  • Pokud stránka vyžaduje od návštěvníka zadání informací, vyžádejte si pouze nezbytně nutné množství. Pokud potřebujete pouze jejich e-mailovou adresu, nepožadujte křestní jméno. Pokud potřebujete jejich telefonní číslo, ale ne adresu, zeptejte se pouze na telefonní číslo. Čím více polí bude muset potenciální zákazník na vstupní stránce vyplnit, tím nižší bude váš konverzní poměr.
  • Nechte na stránce pouze jednu výzvu k akci. Pokud chcete, aby návštěvníci například zadali svou e-mailovou adresu výměnou za stažení e-booku, požádejte pouze o zadání jejich e-mailu. Nesnažte se je přimět, aby klikli také na odkaz.
  • Zjednodušte vstupní stránku. Ujistěte se, že používáte nadpisy, odrážky a dostatek volného místa. Stránka by měla být bez velkých bloků textu, aby se návštěvník mohl snadno orientovat. Text by měl být rozdělen do krátkých odstavců, oddělených nadpisy h2, h3. Důležitá slova můžete zvýraznit.
  • Všechny důležité informace uchovávejte nad ohybem stránky. Návštěvník by neměl rolovat dolů, aby v dolní části stránky viděl důležité informace, takže prioritní obsah uveďte na začátku.
  • Při navrhování vstupních stránek se vždy zaměřte na hlavní cíl, což je většinou generování potenciálních zákazníků. Odstraňte cokoli, co je v rozporu s tímto cílem. Navrhováním cílenějších vstupních stránek budete moci generovat více potenciálních zákazníků při stejné návštěvnosti a efektivně tak snížit náklady na získání jednoho zákazníka.

3. Vytvářejte podobná publika podle vašich nejzajímavějších zákazníků

Jistě nechcete, aby se vaše reklama zobrazovala všem uživatelům na Facebooku. Upřímně řečeno, existuje spousta lidí, kteří se o vaši nabídku prostě nezajímají, a pokud jim zobrazujete reklamy, utrácíte peníze zcela zbytečně. Vaším cílem je zobrazovat reklamy pouze publiku, které se o vaši nabídku skutečně zajímá.

Jak můžete zajistit, že se reklama zobrazí pouze takovému publiku?

Facebook nabízí dvě možnosti cílení na lidi v rámci PPC kampaně:

1) Základní cílení

2) Cílení na podobné (lookalike) publikum

Při základním cílení zadáváte informace o svém publiku, například o jejich zájmech, demografických údajích atd. Funguje to skvěle, pokud máte dobré znalosti o vašem publiku, ale často to končí tím, že musíte některé věci dost nepřesně odhadovat.

Většinou bývá jednodušší a efektivnější cílení na "podobné" publikum. Cílení na podobné publikum (Lookalike audience) je výkonná proprietární technologie Facebooku, která dokáže vytvořit velké publikum na základě charakteristik vašich nejlepších zákazníků.

Jinými slovy, pokud můžete Facebooku poskytnout seznam svých stávajících nejlepších zákazníků, Facebook vezme tyto informace a na jejich základě vytvoří mnohem větší publikum lidí, kteří jsou podobní těmto zákazníkům.

Jak vytvořit podobné publikum

Chcete-li vytvořit efektivní "podobné publikum", musíte nejprve vytvořit seznam svých nejkvalitnějších zákazníků / uživatelů pro své „zárodečné“ publikum. To je základ, ze kterého Facebook vybuduje mnohem větší publikum a zajistí, aby bylo co nejkvalitnější.

Nejjednodušší způsob, jak toho dosáhnout, je vzít váš existující seznam zákazníků, a vyčlenit z něj ty nejzajímavější, kteří vám přinášejí nejvyšší tržby (ty kteří nakupují nejvíc, nejčastěji, opakovaně…) a poté z nich vytvořit vlastní publikum. V ideálním případě by vaše publikum mělo mít mezi 1 000 až 4 000 lidmi.

Facebook pak může pomocí nahraného seznamu vytvořit s využitím strojového učení a umělé inteligence mnohem větší publikum, které bude sdílet charakteristiky s vaším původním publikem.

Algoritmus Facebooku funguje tak, že najde lidi, o kterých věří, že s největší pravděpodobností podniknou požadované kroky. Vytvořením podobného publika na základě vašich nejlepších uživatelů, klientů nebo zákazníků získáte mnohem lepší konverzní poměr, což znamená snížení průměrné ceny na získání jednoho zákazníka.

 

4. Vyzkoušejte reklamy "Lead ads"

Reklamy typu "Lead ads" na Facebooku usnadňují sběr informací o lidech. Na rozdíl od standardní reklamy, ve které uživatel klikne na reklamu a je odeslán na vstupní stránku většinou mimo Facebook, udržují "Lead ads" uživatele na Facebooku a automaticky vyplňují formulář informacemi z jeho uživatelského účtu.

Protože je pro uživatele mnohem snazší vyplnit informace, mají Lead ads tendenci zvyšovat celkovou míru konverze a snižovat náklady na potenciálního zákazníka.

5. Experimentujte s využitím chatbotů

S přibližně 1,3 miliardami uživatelů má Facebook Messenger obrovský potenciál pro generování potenciálních zákazníků. S tím jak se chatovací roboti (chatboty) pro Facebook Messenger stávají stále dostupnějšími, stává se Messenger stále výkonnějším nástrojem pro generování potenciálních zákazníků.

Reklamy využívající Messenger se zobrazují na Facebooku s tlačítkem výzvy k akci, které říká „Odeslat zprávu“. Když na ně někdo klikne, automaticky se otevře okno chatu s vaší firemní stránkou na Facebooku. Odtud můžete ručně reagovat na zprávy lidí nebo pomocí chatbotu automaticky odesílat obsah, podobně jako u e-mailového autorespondéru.

Chatboty dokážou lidem odpovídat na jednouché otázky, přinášet jim informace o produktech které je zajímají a automaticky je provést celým nákupním procesem až k finální konverzi.

Snižte průměrnou cenu za získání jednoho zákazníka (CPA, CPL)

Existuje obecný marketingový princip, který říká, že ten, kdo může utratit nejvíce za získání nových zákazníků, vždy vyhrává. Přestože to většinou bývá pravda, existují i ​​způsoby, jak porazit obchodníky, kteří do reklamy investují opravdu hodně peněz.

Zaměřením na vaše nejvýkonnější demografické skupiny, zjednodušením vstupní stránky, vytvořením podobného publika z vašich nejlepších zákazníků, použití Lead ads a Messenger chatbotů můžete snížit cenu za získání konverze (CPL nebo CPA) a vytěžit ze svých stávajících výdajů na reklamu mnohem více.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.


(4. 9. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkujeme
Děkujeme za upozornění, opraveno. To by se stávat nemělo, ale autorovi i při noční korektuře to bohužel ...>>
Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4834)