O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Zdá se, že dopravci letos vánoční špičku zvládnou

Čeští dopravci se dokázali po jarní zkušenosti na možnou druhou vlnu pandemie velmi dobře připravit, zavedli přísná bezpečnostně hygienická opatření a většinu kancelářských pozic přesunuli na home office bez dopadu na rozsah a kvalitu poskytovaných služeb. Jsou tak dostatečně připraveni zvládnout tradiční předvánoční nápor. Plyne to z průzkumu mezi dopravci společnosti Balikobot.cz.

Kurýři dopravců jsou proškoleni jak chránit sebe i zákazníky při doručování, používají ochranné pomůcky, roušky a rukavice, dezinfekční prostředky a nepřetržitě dbají na dezinfekci rukou, scannerů a vozidel, někteří dopravci instalovali na klíčových místech desinfekční brány a zavedli bezkontaktní alternativu předávání zásilek bez podpisu. V souvislosti se snížením cestovního ruchu ve velkých městech, omezením provozů v oblasti gastronomie a s přemístěním zaměstnanců z kanceláří na home office, dochází k poklesu přeprav v režimech D+0. Díky rostoucí poptávce po doručení zboží z e-shopů naopak roste počet zásilek v režimech D+1.

„U našich klientů již zaznamenáváme zvýšení objemu posílaných zásilek. Pokud srovnáme letošní říjen vs. září, tak se v říjnu poslalo o 18,5 % více zásilek. Za říjen jsme zaznamenali v Balíkobotu také absolutní rekord, kdy přes nás prošlo celkem 1,8 milionu zásilek. Tyto nárůsty potvrzují i jednotliví dopravci, které jsme v průzkumu oslovili, aby nám odpověděli na otázky týkající se druhé vlny koronaviru a aktuálního stavu jejich společností, říká Martin Šauer, CEO nezávislé služby Balíkobot, a dodává: „V Balíkobotu jsme na tuto vlnu a vánoční nápor dostatečně připraveni. Rozšířili jsme všechna oddělení tak, abychom zvládli zvýšený zájem nových klientů a hlavně garantovali dostupnost naší služby stávajícím. Dbáme také na bezpečnost našich zaměstnanců, proto pracujeme už několik týdnů v režimu home office.“

Jaký dopad má druhá vlna koronaviru

„Museli jsme opět převést většinu zaměstnanců na home office, rychle přesměrovat zásilky z uzavřených výdejních míst na otevřená tak, aby se k nim zákazníci včas dostali a udrželi jsme 100% kvalitu našich služeb, opět jsme v kontextu zhoršené epidemiologické situace výrazně posílili bezpečnostní opatření ve firmě. Znovu jsme postavili Krizový tým, máme pravidelné statusy v rámci celé skupiny Packeta. Situaci neustále sledujeme, abychom byli případně schopni rychle zareagovat. Všichni řidiči Zásilkovny jsou proškoleni, jsou vybaveni rouškami a dezinfekčními gely, ví, jak se chránit při doručování zásilek, a zároveň, že mají respektovat preventivní opatření zákazníků. Přes opětovné omezení prodeje v určitých obchodech je, podobně jako na jaře, na provozovny umožňující vyzvednutí zboží a zásilky od třetí strany, tedy také výdejní místa Zásilkovny, udělena výjimka. Internetové obchody tak bez omezení mohou nadále využívat výdejní místa Zásilkovny k doručení zboží zákazníkovi,“ říká  Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta / Zásilkovna.

„Druhá vlna COVID přišla do hlavní sezóny. Naším prvořadým úkolem zůstává zajistit bezpečnost našich zaměstnanců a zákazníků. Neustále monitorujeme vývoj pandemie a respektujeme nařízení vlády. Naši kurýři mají ochranné pomůcky, roušky a rukavice, dezinfekční prostředky a nepřetržitě dbají na dezinfekci rukou, scannerů a vozidel. Zavedli jsme bezkontaktní alternativu předávání zásilek bez podpisu. I během léta u nás na pracovištích platily přísnější bezpečnostně hygienické podmínky, než byly všeobecně doporučovány. Připravovali jsme se na možnou druhou vlnu pandemie. Na klíčových místech jsme instalovali desinfekční brány. Na počátku pandemie se nám podařilo přesunout většinu kancelářských pozic na home office bez dopadu na kvalitu služeb pro zákazníky, díky tomu i v současné době tito zaměstnanci opět bez problémů pracují z domova,“ říká Jakub Tomšovský, obchodní ředitel DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

„V současné době ještě nedosahujeme takových objemů, jako letos na jaře, každopádně již příští týden čekáme výraznější zlom. Na tyto objemy jsme dobře připraveni a dlouhodobě jsme je očekávali. V sezóně, která pomalu přichází, plánujeme doručovat přes 200 tisíc zásilek denně. Díky přísným opatřením jsme ani na jaře ani aktuálně nemuseli uzavřít vlastní pobočky. Pokud jde o ParcelShopy, uzavřených je cca 3 %,“ říká Milan Loidl, marketingový ředitel PPL CZ s.r.o.

„Vzhledem k tomu, že jsme se na tuto alternativu připravovali, přepnuli jsme provoz do „jarního módu“ a dopad na naši společnost je minimální. Na veškerých přepravních uzlech GLS v celé Evropě jsou zavedena přísná hygienická opatření a provoz probíhá bez přerušení. V důsledku vládních nařízení, která omezují provoz některých maloobchodních prodejen v ČR, se rozhodlo přibližně 11 % našich partnerů provozující výdejní místa GLS ParcelShop svoji provozovnu dočasně uzavřít. Veškeré zásilky z těchto výdejních míst jsme zdarma doručili přímo na domácí adresy,“ vysvětluje  Pavel Včela, Division Manager, General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

Růst počtu balíků

Také další zástupci přepravních společnostní zaznamenávají změny. A připravují se na neobvyklou sezónu.

„Pro představu, za uplynulý týden jsme oproti stejnému týdnu v roce 2019 zaznamenali nárůst počtu podaných balíků o jednu třetinu. Již na začátku roku, kdy pandemie COVID-19 zesílila a omezila tak provozy v oblasti gastronomie, kultury a cestovního ruchu, jsme zaznamenali příliv zájemců o pracovní pozice u České pošty. V průběhu letošního jara jsme například v rámci projektu „Spolu to zvládneme“, zaměstnali i herce a herečky z Hudebního divadla Karlín. V rámci předvánočního provozu tak rádi uvítáme další pracovníky do našich řad,“ říkají zástupci České pošty, s.p.

„Z našeho pohledu vnímáme dva hlavní dopady pandemie COVID-19 v Česku a na ostatních trzích EU, kde působíme. Nařízení Vlády ČR se převážně dotýká našich zaměstnanců, kdy zaměstnáváme velkou část studentů nebo rodiče s dětmi. Zlín je studentské město a odliv studentů a stejně tak rodičů, kteří využívají ,,ošetřovné” se nás velmi dotýká. Zároveň je naší snahou nabídnout všem našim zaměstnancům dostatečnou podporu, ať je jistota práce to poslední, co aktuálně musí řešit. Žádné z našich dep jsme naštěstí nebyli nuceni uzavřít nebo omezit. Naopak jsme provozy posílili a připravili ,,záložní plán“ v případě omezení,“ říká Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic.

„V souvislosti se snížením cestovního ruchu ve velkých městech a s přemístěním zaměstnanců z kanceláří na home office jsme zaznamenali pokles přeprav v režimech D+0. Naopak díky rostoucí poptávce po doručení zboží z e-shopů rosteme v režimech D+1 a již nyní zaznamenáváme každoroční předvánoční nápor. Žádná depa neuzavíráme ani taková opatření neplánujeme. Počet kurýrů vždy v tomto období navyšujeme dle možností a potřeby. V minulých letech byl nedostatek kurýrů na trhu následkem nízké nezaměstnanosti. Letošní rok je situace na trhu o něco lepší, nikoli však ideální,“ říká Kateřina Ovesná, obchodní ředitelka MESSENGER a.s.


(1. 12. 2020 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5677)