Jak se daří byznysu s doplňky stravy a s volně prodejnými léčivy



Na českém trhu je v současné době dostupná celá řada různých doplňků stravy a volně prodejných léčivých přípravků. Pro spotřebitele bývá obtížné se vyznat v záplavě výrobků prodávaných v lékárnách bez lékařského předpisu a zejména spolehlivě odlišit dva základní typy těchto výrobků – doplňky stravy a léčivé přípravky. Co je podmínkou jejich úspěchu?

Aby si přípravky našly své příznivce a uživatele, měly by u svých potenciálních spotřebitelů získat důvěru. Co vytváří důvěryhodnost produktů z kategorie doplňků stravy a volně prodejných léčiv? Podle nového průzkumu společnosti Nielsen, který byl realizován v únoru 2019, je to celá řada různých atributů doporučením lékařů počínaje a známým výrobcem konče. (pozn. respondenti v průzkumu hodnotili na pětibodové stupnici seznam vybraných atributů a u každého z nich označili, zda jej musí přípravky splňovat, tak aby je bylo možno považovat za důvěryhodné (1=určitě musí splňovat a 5=určitě nemusí splňovat).

Přípravek, který má budit u uživatelů důvěru, by měl být zejména klinicky testován (76 %). Tento atribut je významně důležitější pro starší generaci (55 let a výše). Dalším důležitým předpokladem důvěryhodného produktu je skutečnost, že je doporučován lékaři (65 %) nebo v lékárně (56 %). Doporučení odborníků ovlivňuje důvěru ve výrobek častěji opět u osob starších 55 let, ale také u těch s nejnižším stupněm vzdělání. Důvěru v produkt podporuje i to, že je registrovaný jako lék (64 %) a že se prodává jen v lékárně (58 %). I statut registrovaného léčiva a dostupnost pouze v lékárně je důležitější pro starší generaci a osoby s nižším vzděláním.

Vnímání důvěryhodnosti posiluje i to, že přípravek je již dlouho na trhu (54 %), že ho lidé znají (51 %) a také skutečnost, že jej vyrábí známá firma (51 %). I tyto charakteristiky zvyšují důvěryhodnost častěji u starších osob a respondentů s nižším vzděláním.

Důležité je i místo výroby

Z dalších charakteristik, které by volně prodejná léčiva a doplňky stravy měly mít, aby byly vnímány jako důvěryhodné, lze jmenovat: obsah bylinných složek v přípravku (53 %), možnost použití produktu i pro děti (49 %), zacílení pouze na jeden zdravotní problém (43 %), výroba v České republice (43 %), případně v rámci Evropské unie (39 %).

A naopak, které atributy se umístili na opačném konci škály, a teda nejsou spojovány s vnímáním a podporou důvěryhodnosti? Jedná se zejména o možnost nákupu produktů mimo lékárny (25 %), prodej přes internet (28 %), výroba mimo Evropskou unii (19 %) či prezentace ve sdělovacích prostředcích (24 %), případně jeho doporučování celebritami (12 %).

Lze konstatovat, že přípravky, které uvedené podmínky splňují, často znamenají opravdu dobrý byznys. Ostatně léčení je vždy hlavně o důvěře.


(28. 6. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4696)