O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Český byznys v Rusku: smlouvy za 20 miliard korun

Rusko je pro řadu českých firem důležitým trhem. Potvrdilo to i největší česko-ruské byznys fórum v historii oboustranných hospodářských styků, které se na konci listopadu uskutečnilo v Moskvě. Na ně navazovalo další podnikatelské fórum v Jekatěrinburgu. Obě setkání byla součástí programu zahraniční cesty prezidenta Miloše Zemana.

Zemana doprovázela nejpočetnější delegace českých podnikatelů v historii ČR. S organizací podnikatelské části prezidentovy mise, během níž byly v Rusku podepsány smlouvy za skoro 20 mld. Kč, vypomáhali také zástupci agentury CzechTrade.

„Řada českých firem má v Rusku své zastoupení. Mezi významné oblasti vzájemné spolupráce patří například energetika, letecký průmysl a dopravní strojírenství. Naši podnikatelé začínají stále více obchodovat s ruskými regiony,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal. Během moskevského fóra, jehož se zúčastnily kromě prezidenta Zemana také další české i ruské politické špičky, mimo jiné zaznělo zhodnocení česko-ruské obchodní spolupráce. Setkání poskytlo platformu pro četná obchodní jednání, celkem byly v Moskvě podepsány dohody za desítky miliard korun. Mezi těmi, kdo v Moskvě podepisovali smlouvy, byly mimo jiné i firmy PRO.MED.CS, Pragoimex, PSJ, GE Aviation Czech a další.

„Zástupci CzechTrade se do přípravy podnikatelské části mise zapojili podle aktuálních požadavků, vypomáhali také organizačně. Před cestou zjišťovali aktuální problémy českých firem na trhu či informace o připravovaných projektech a kontraktech, které by přítomnost českého prezidenta v zemi pomohla podpořit. Řadě firem zprostředkovali účast na části programu cesty. Pomáhali také s pozvánkami ruských představitelů ze vzdálenějších regionů, kteří by mohli mít o spolupráci s našimi firmami zájem,“ vysvětluje ředitel regionálního centra CzechTrade Moskva Jiří Mašata.

Prezident spolu s podnikatelskou delegací navštívil také Jekatěrinburg, který je sídelním městem Sverdlovské oblasti a Uralského federálního okruhu. „Město leží v historicky silně industrializovaném regionu a je srdcem průmyslu Ruska. Z toho důvodu je častým cílem zahraničních firem, které na trhu spatřují velký potenciál pro uplatnění svého zboží a služeb. České společnosti jsou zde pochopitelně také velmi aktivní,“ vysvětluje vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Jekatěrinburgu Petr Slowik.

Významným bodem programu české podnikatelské delegace v Jekatěrinburgu bylo rusko-české podnikatelské fórum, které prezident Zeman spolu s gubernátorem Sverdlovské oblasti Jevgenijem Kujvaševem slavnostně zahájili. „Obrat se Sverdlovskou oblastí se v prvních osmi měsících letošního roku zvýšil oproti stejnému období loňského roku o 45 %. Gubernátor Kujvašev se českým firmám zmínil o podpoře v oblasti lokalizace, ať už jde o daňové pobídky, či výběr partnerů pro realizaci společných průmyslových projektů,“ dodává Petr Slowik.

Na závěr fóra bylo za přítomnosti prezidenta a gubernátora slavnostně podepsáno několik významných dohod. Jako příklad můžeme uvést firmu Zimatechnik, která bude společně se společností Fobos modernizovat tramvaje v Nižním Novgorodu, nebo firmu Thermona, která bude na Urale lokalizovat výrobu svých kotlů. Na oficiální část fóra navázalo B2B jednání mezi českými firmami a jejich potenciálními zákazníky, na jednání přijely také firmy z Tatarstánu, Baškortostánu, Čeljabinsku, Omsku a Ťumeně. Pro české firmy byla jednání přínosná a do budoucna vidí na místním trhu velké příležitosti. Některé z českých firem se s místním zastoupením agentury CzechTrade dohodly na budoucí spolupráci.

České firmy, které se mise účastní, mohly využít pomoci zástupců CzechTrade v Rusku k vyhledání vhodných partnerů, navázat tak na svá jednání a žádat od zahraničních kanceláří CzechTrade pomoc při dalším průniku na ruský trh. „Tradičně nejžádanější službou je ověření zájmu o produkt nebo spolupráci, především vyhledání potenciálních partnerů. Často požadovanými jsou i asistenční služby na ruském trhu – organizace jednání, prezentací, zjišťování specifických informací o trhu a další,“ uzavírá Mašata.


(8. 12. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3623)